הרבה זמן לא דמעתי בתכנית ריאליטי. למעשה, אף פעם לא דמעתי בתכנית ריאליטי. אמש זה קרה לראשונה. ויודעים מה? אני לא מתבייש בזה. בסיומה של התכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" עלתה להקת "שלווה", להקה המורכבים מאנשים עם מוגבלויות וביצעה את אחד השירים האהובים עליי של הביטלס –Here Comes The Sun בביצוע עוצמתי, הרמוני ועם עיבוד מוזיקלי מיוחד ומפתיע עם סולנית בשם ענהאל שנשמעה לי לא פחות ממאמא קאס אליוט מ"האבות והאמהות", זמרת נשמה בכל רמ"ח איבריה.
הביצוע, אם ננתק לרגע את הסיפור המרגש ומעורר ההשראה של הלהקה ונניח לרגע בצד את הגימיק, היה אחד הביצועים הטובים ששמעתי לביטלס בכלל ובתכנית בפרט והעביר צמרמורת בכל גופי. כשהלהקה עברה שלב עם 91 אחוזים- ידעתי שאלו הפנים שאני רוצה שייצגו אותנו באירוויזיון: מוזיקאים מוכשרים, כימיה מטורפת כהרכב ונשמה שאי אפשר לאמוד במידה.  זה ללא ספק היה מסמר הערב. עבורי.

עכשיו, אחרי שפרקתי מה שישב לי על הלב- אחזור להתחלה. 
התכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" ירתה אמש את יריית הפתיחה של עונתה השישית הנושאת גם את השם "תל אביב 2019" כשהיא נישאת על זכייתה ההיסטורית באירוויזיון של בוגרת התכנית בעונתה החמישית - נטע ברזילי עם השיר Toy. הזכייה העלתה בוודאי את מניות התכנית ושופטיה כבעלי השפעה על בחירת נציגנו הבאים לאירוויזיון.
אל המנחים אסי עזר ורותם סלע וצוות השופטים: אסף אמדורסקי, סטטיק ובן אל, הראל סקעת וקרן פלס הצטרפה הפעם קולגה נוספת- שירי מימון שמככבת בימים אלו בברודווי. היא עזבה לאחרונה את תפקידה כשופטת במתחרה "אקס פקטור ישראל". מימון אף ייצגה את ישראל באירוויזיון 2005 עם "השקט שנשאר" והעפילה למקום הרביעי והמכובד. 
לאורך התכנית, השופטים הוסיפו להתבדח זה על חשבון זה (אם כי בצורה יותר מעודנת מבעונה שעברה) ובן אל תבורי אף סיפק התייחסות ראשונה לאביו, שימי, עימו הוא בנתק: "אבא שלי קרא לי בן אל כי הוא חשב שהוא אלוהים". הערה טיפשית אבל לפחות הוא מכיר בכך שיש לו אבא.
רותם ואסי הוסיפו לספק את האווירה ההומוריסטית והשטותניקית שגם אם היא יותר מדי מוגזמת לעיתים, היא עדיין מספקת רגעי שובבות ואתנחתא מהרצינות שבתחרות ובכך ממשיכים לספק בכריזמה המשותפת את הסחורה (למרות שעדיין לא החלטתי לאיזה מחנה אני משתייך: זה של רותם או זה של אסי. שניהם הפתיעו בביצוע הצורם ל"השקט שנשאר" של שירי מימון אותו הקדישו עבורה).
עם פתיחת הערב, היו לי תהיות האם הפקת התכנית תתור אחר הסטריאוטיפים שייצגו את העונה שעברה או שמא תפתיע ותגיש משהו חדש ומרענן. כמובן שהתהיות נטו לכיוון הסטריאוטיפ. עם זאת, בניגוד לעונה הקודמת, התכנית הראשונה פתחה עם מבול כישרונות מפוצצים וראויים שכל אחד מהם יכול ומסוגל לייצג אותנו באירוויזיון.
בדומה לאמרי זיו, זוכה העונה הרביעית שליווה את חובי סטאר באירוויזיון, הראשונה שפתחה את התחרות הייתה דניאל מזוז, יוצרת, זמרת ורקדנית  שליוותה את נטע ברזילי על במת האירוויזיון עם הזכייה של Toy. מי שעוקב אחר סצנת המוזיקה המקומית, מכיר את דניאל כיוצרת והזמרת כישרונית שהוציאה מספר שירי סולו. היא התפרסמה לפני כמה שנים ככוכבת להקת "סטארטאפ" מפרויקט "הלהקה" של ערוץ הילדים והקליטה בשנתיים האחרונות שירים כמו "נגמר" ו"באבא הודו". 
באחד הראיונות שנתנה לי מזוז, שנערך ב-13 בדצמבר 2017 באתר ערוץ עשר, סיפרה בהקשר של השתתפות בריאליטי: "לכל אחד יש את הדרך שלו, יכול להיות שבשביל זמר אחד זוהי הדרך ובשביל זמר אחר אלו רק 15 של תהילה.  על עצמי אוכל לומר שכרגע זה לא מדבר אליי, כבר עשיתי תוכנית אחת וזה לא משנה כמה תוכניות אעשה, אחריהן אני נשארת עם עצמי, והעבודה הקשה היא שלי, ובסופו של דבר הכל מסתכם במזל ובגורל".
כנראה שבעקבות זכייתה של נטע באירוויזיון גירד למזוז לנסות מזלה והיא "הרביצה" ביצוע מכשף ובועט לשיר Happy של פארל וויליאמס וגרפה  90 אחוזים, ניקוד שיא למתמודדת ראשונה בתכנית.
אם זה לא מספיק, אז אחריה עלתה לבמה על תקן סיפור ה"סינדרלה" מהפריפריה (או ליתר דיוק דימונה) עופרי כלפון, ביישנית ומופנמת שכשהחלה לשיר נפתחה כפרח והרטיטה את השופטים והקהל בביצועה ל"לאסוף" של יובל דיין וגרפה 93 אחוזים.
על תקן יהונתן מרגי, ניצב בתחרות נדב פיליפס בן ה-16, רקדן וזמר שהכרתי בשל מספר שירים שחסק לאחרונה והשוו אותו בכלי התקשורת (גם על ידי) לסגנון של מרגי ("נשאר סימן" ו"הכל בראש"). פיליפס ביצע את Who Have Nothing של ויטני יוסטון ומלבד הראל סקעת, זכה בתשואות השופטים והקהל ועבר שלב.
על תקן הדתי (בעונה שעברה היה את ניסים בלאק) ניצב שחר עידוי ששרף את הבמה בביצוע ל"ויקיפדיה" של חנן בן ארי ונתן פייט הוגן לשאר המתמודדים.
על תקן חן אהרוני שבלט בעונה שעברה וחזר מ"כוכב נולד" ל"הכוכב הבא", ניצב דניאל ברזילי שבגיל 16 השתתף ב"כוכב נולד 7" וכשל.  הפעם הוא צלח עם ביצוע ל"אושר לדקה" של אורי בן ארי. 
הלהקה הנוספת שסופחה להרכב הייתה כאמור להקת "שלווה" שהפכה להיות מיידית הפייבוריטית שלי ולו בשל כושר העיבוד והיכולות המוזיקליות של חבריה, לצד כמה זמרים שניסו לספק גימיק וכשלו כמו יבגני מורזוב שביצע משאפ בין "שני משוגעים" של עומר אדם ו"שתישרף אהבה" של איתי לוי בשפה הרוסית ונפסל ועוד מדריכת כושר שניסתה מזלה כזמרת ללא הצלחה וביצעה שיר של אלה קינג. 
למרות שהתכנית עמדה בקריטריון הנוסחתי של בחירת סטריאוטיפים כמועמדים, היא עדיין כללה לא מעט כישרונות מפוצצים שניכר כי נבחרו ביתר פינצטה מאשר בעונה הקודמת ומגדילים את הסברה שהעונה הולכת להיות תחרות של קרב אריות על הכרטיס לאירוויזיון שיתקיים, כידוע, בתל אביב.