בסוף ינואר 2018 זכתה עדן אלנה (18) בגמר "אקס פקטור" ושרפה את המסך עם ביצוע מרטיט ל-Human של כריסטינה פרי. מאז הספיקה להתגייס ללהקה צבאית (בה היא עדיין משרתת), להקליט את שיר הנושא מהסרט "מפלצות בשלג", להוציא  שיר בכורה בינלאומי-Better ולנסות ללא הצלחה מסוימת לפתח קריירה בינלאומית בחו"ל.

בפברואר 2019, חודשים ספורים לפני שכבשה את המדינה וזכתה בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון", ראיינתי את עדן לאתר ערוץ 13 (בשבוע בו נסגר האתר במתכונתו הקודמת) לרגל צאת שירה הבינלאומי הראשון וניסיונה לכבוש את העולם, ניסיון שלא צלח כאמור אך אולי יצלח כשתייצג אותנו בגאון באירוויזיון 2020 שייערך בהולנד. הנה עיקרי הראיון ההוא:

מה התהליך הפנימי שעברת עם עצמך מאז הזכייה באקס פקטור ועד היום? האם משהו השתנה בך? בעקבות החשיפה הזו?

"אפשר להגיד שבעקבות הזכייה ב'אקס פקטור' אני עדיין עוברת תהליך. כשהייתי בת 17 לא חשבתי או ציפיתי שאני אזכה וזכיתי. משהו השתנה בי. הפכתי בלילה אחד לבן אדם שמזהים אותי ברחוב ומקבל המון יחס מהסביבה ולא ממש ידעתי איך להתמודד עם זה. זה לא שהשתניתי באופי. נשארתי מי שאני. זה מאתגר אותי. אני מאושרת מהתהליך שאני עוברת וזה מבגר אותי. זה מעמיד אותי בסיטואציות חדשות ומלמד אותי דברים על עצמי. מה שהכי נוגע בי זה שאני מצליחה לגעת ולרגש אנשים".

איזה טיפ היית נותנת למתמודדים בתחרות ריאליטי מוזיקלית? מה הקו שהנחה אותך שם?

"לסמוך על עצמך ועל הקול הפנימי שלך, לעבוד קשה, לא לפחד ולקחת הכל בפרופורציה".

מתי שיר נוסף? יהיה אלבום?

"רומאו טסטה הגיע לארץ במיוחד כדי לכתוב ביחד עם ג'וני גולדשטיין עוד שירים בשבילי שזה מטורף. אנחנו עכשיו בעיצומה של עבודה עליהם לקראת אלבום. אציין שהם כתבו שירים מדהימים שאני כבר רוצה לחשוף".

יש סיכוי שאחד השירים הבאים המקוריים שתוציאי יהיה בעברית? באיזו שפה יותר "טבעי" ונח לך לשיר?

"השיר הבא שאני רוצה להוציא יהיה בעברית. אנחנו עובדים על חומרים גם בעברית וגם באנגלית, אבל זה לא סוד שאנגלית היא השפה שנוחה לי, אך אני בישראל ואוהבת את העברית וחשוב לי להקליט גם בשפה שלי".

איך מצליחה לשלב בין צבא לבין הופעות "אזרחיות"? 

"אני משרתת כאומן פעיל והצבא מאד מתחשב. אני מרגישה שבתור חיילת בלהקה צבאית, העבודה האזרחית תורמת לשירות ולהיפך".

מכוונת לקריירה בינלאומית? 

"בעתיד הרחוק. הלוואי".

חיה את החלום?

 "משתדלת".

מה השאיפה הגדולה?

"לגעת, לרגש ולשמח באמצעות המוזיקה ולהרגיש שאני עושה שינוי".