הפרדוקס הגלום בצפיה בתוכנית הגמר של "האח הגדול", ששודר במוצ"ש האחרון, הוא שמצד אחד, מדובר, כמובן, בפרק הכי חשוב והכי מותח, אבל מצד שני, מדובר גם בפרק הכי משעמם. להבדיל מריאליטי - כשרונות כמו "דה ווייס" או "מאסטר שף", שבהם שלב הגמר כולל תוכן חדש, ב"אח הגדול" מדובר בתוכנית סיכום של כל מה שכבר ראינו, כמה וכמה פעמים. זה מותח ומרגש לחכות ולגלות מי המנצח, אבל, בסופו של דבר, מדובר בכמה דקות בודדות, במצטבר, של עניין, בתוך בליל בלתי פוסק של פרגון הדדי מאולץ ומלאכותי ועוד יותר הרבה פרסומות.

העונה, אולי בהשפעת הקורונה, מצעד החנפנות החל הרבה לפני הגמר, כשכבר בשתי התוכניות הקודמות, לא נאמרה אף מילה רעה על ידי אף אחד מהתמודדים וזכינו למעין גירסת שנות ה-2000 של "חיים שכאלה", עם האח הגדול בתפקיד עמוס אטינגר, שנידב דיירים שיחלקו מחמאות לאלה שרק שבוע קודם לכן היו הצ'ילבות שלהם, וכל זה בליווי פסקול שהזכיר את עצרות הזכרון השנתיות לרצח יצחק רבין.

צריך לומר את האמת, זה מבאס, כי אף אחד לא צופה ב"אח הגדול" בשביל סצינות החברותא האלה. מי שמתיישב לצפות בריאליטי הכי צהוב בטלוויזיה, עושה זאת בדיוק בשביל אותם ריבים, ויכוחים וצעקות שנעלמו להם בשבוע האחרון של התוכנית, בשם איזושהיא מסורת לא רשמית שלפיה כולם אמורים בסוף להשלים ולפרגן אחד לשני, כאילו לא מדובר בתחרות על מיליון שקלים, שבמסגרתה יש יותר סיכוי שמישהו יחטוף כיסא בראש מאשר יאמר מילים כנות של פירגון לזולתו.

לנוכח כל זאת, זכייתה של תקוה גדעון, הגם שהייתה צפויה, היא גם מאוד מאכזבת.

מי שבמשך כל העונה לא בחלה בצעקות, גידופים, והתנהגות אלימה שכללה שבירה מכוונת של כוס שהייתה שייכת לדייר אחר וגם דחיפת גרב עבשה לכוס אחרת של אותו דייר, אפילו לא ננזפה על ידי האח (שזה קצת מוזר בהתחשב בהצהרות קברניטי הערוץ, שהמותג יעבור מהפיכה חינוכית וערכית לעומת העונות ששודרו ב"קשת". כנראה ששכחו שם שבאותן עונות קודמות, דיירים הוזהרו ואף סולקו מהתוכנית בשל מקרים דומים של התנהגות אלימה), ולקראת סיום העונה, הפכה להיות חברה של כל אלה שהתכסחה איתם לאורך החודשים האחרונים. אותנטיות אין כאן, אלא בעיקר צביעות, גם מצד ההפקה וגם מצידה של תקוה עצמה.
 
בעיניי יש שני מתמודדים שהיו ראויים לזכיה: גדי ואודליה. מי שלא רב עם אף אחד לאורך כל העונה, לא יתפס כצבוע בפסטיבל החנפנות של השבוע האחרון וכאן מדובר בשני הדיירים שמראש היו הכי פחות שליליים באופי שלהם, שכל הריבים בהם השתתפו היו שטחיים ורגעיים ובנוסף לכך היו הכי מצחיקים והסיבה הכי טובה לצפות בעונה הזאת, שלא הצטיינה בליהוק מבריק במיוחד.