זהו, העונה המטורפת המצחיקה והמשוגעת בתולדות "חתונה ממבט ראשון" הסתיימה אמש בפרק ארוך ומייגע, שחתם את 42 הימים שבילו יחד הזוגות בתוכנית. כלומר, התכנית כמעט הסתיימה – עד שנדע מה עלה בגורלם של הזוגות שלנו, בפרק שישודר ביום שלישי הקרוב.

לפני שאתחיל, ארצה לבקש שפרס ישראל יוענק לעורכי הוידאו של התוכנית, שכן מלבד הפרסומות הארוכות להן זכינו – הפרק היה גדוש בשלל קליפי בת מצווה שסקרו את דרכם של הזוגות לאורך הפורמט. אצל חלק מהזוגות זה היה אמנם מלבב ומרגש, אך היו סרטונים במהלכם רציתי לכסות את הראש בשמיכה, שיחבקו אותי ויגידו לי שתכף זה נגמר. 

אם נסיר את הקלישאות שנזרקו לאוויר, מאות הפעמים שנאמר המשפט "עברנו כאן דרך" על שלל סוגיו והטיותיו, ואת שק הדמעות הפורה של דני ויעל המומחים, נוכל להתעמק בחלק הקטן והמשמעותי של הפרק – ההחלטות, התגובות והתהייה החשובה ביותר: מדוע ליאת המומחית חזרה לפרק הסיום, ולמה היא תמיד נראית לא מרוצה? יאללה, מתחילים.

הפרק נפתח עם רוני ונעם, כלומר – עם לקט באורך הטיטאניק של רגעי השטות והחוויות שצברו השניים לאורך התוכנית. אחריו, החל נעם לתאר בפני המומחים את רגשותיו לרוני ואת ביטחונו בקשר, וכאילו כדי להעביר זמן בפרק (הלוא הבחירה של השניים להמשיך יחד ברורה לכל הנוכחים, נאלצו המומחים לשאול אותו אלף פעם אם הוא בטוח ומשוכנע ברצונו להמשיך, כאילו הוא עומד לתרום כליה, ולא להמשיך לחיות עם בחורה יפה ואיכותית שאוהבת אותו בחזרה.

רוני, מצידה, שולפת מכתב מרגש ומשתפת את כולם ברגשות העזים שהיא חשה לנעם חזרה. אם כל זה לא הספיק, הרגע נחתם ב-"אני אוהב אותך"  ובנשיקה. מה אנחנו צריכים יותר? אולי שקית הקאה, להתמודד עם הקיטש, אבל סמכו עליי, כדאי שתשמרו אותה לחלק של דניס והדר.

רוני ונעם מחתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת)
רוני ונעם מחתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת)

כשאמיר נכנס לחדר, כל מה שעבר לי בראש זה: "אל תגיד כן, אל תגיד כן, אל תגיד כן", אך נחשו מה – הוא אמר כן! איזו אכזבה. אתם קולטים שהפעם היחידה שאמיר עמד מאחורי המילים שלו לדנית היא דווקא הפעם בה הוא סיפר לה שהוא עומד לבחור להמשיך בתהליך? 

דנית, ממשיכה בכנות ובתמימות החמודה והמחרפנת כאחד, ומשתפת את המומחים בכל החוויות הטובות שחוו יחד, ומסכמת בכך שלא יכלה לקבל פרטנר טוב יותר לתהליך. בטוחה, מאמי? אמיר, לעומתה, משתף בפתיחות גם על הקשיים שחוו לאורך הדרך אך מסיבה שלא ברורה לאיש, כולל לדנית כנראה – בוחר להמשיך בתהליך, ולעוד רגעים נוספים בהם דנית כורכת עצמה סביבו בזמן שהוא נוהג, הולך ונושם. יכול להיות שהוא פשוט לא רצה להיפרד מג'ינג'ר?

חתונה ממבט ראשון, אמיר ודנית (צילום: צילום מסך קשת)
חתונה ממבט ראשון, אמיר ודנית (צילום: צילום מסך קשת)

החלק של דובי ואריק היה הזמן בו אפשר היה להכין קפה ולחלץ קצת עצמות. אמנם לאורך התוכנית השניים פיספסו כל נקודת יציאה שעמדה בפניהם, אך הנחתי שניסיון חייהם ואינטליגנציה בסיסית יובילו אותם להחלטה הנכונה, ובהזדמנות היחידה שנותרה להם – להפריד כוחות. דובי ואריק סיכמו את דרכם המשותפת באופן בוגר וחברי, ואף הגדיל לעשות אריק כשאמר שישמח אם יהיו חברים בהמשך.

האם מישהו פספס את גלגול העיניים של דני, בתגובה? אין ספק שמה שדובי תרצה לעשות בהמשך חייה זה לשמוע נזיפות על נימוסים ופקפוק בעוצמותיה. ואיכשהו, אריק, גם לי יש תחושה שתרצה להימנע מלספר על עצמך באמצעות התבוננות בקיש בטטה. בקיצור חברים, היה טוב וטוב שהיה. בכל זאת, הרווחנו מערכון גאוני ל'ארץ נהדרת', וגם זה משהו.

דובי ואריק, ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: צילום מסך: קשת 12)
דובי ואריק, ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: צילום מסך: קשת 12)

דניס והדר. מי ידע שהשניים האלה יהפכו להיות הגיא זוארץ ויעל בר זוהר של "חתונמי"? מעמד ההחלטה שלהם היה עמוס בגילויי אהבה, רווי בקלישאות, ובעיקר מלא בדמעות שכנראה גרמו למנקים לעבוד שעות נוספות באולפן. אגב, ידעתם ש"ים של דמעות" נכתב על הרגע שדניס הקריא את המכתב שכתב להדר? 

אין ספק שדניס והדר עברו דרך מעניינת ופוטוגנית לאורך התוכנית: מריבים על גינונים אירופאיים שדניס מפגין ועד תקרית יפן, שהיום כבר לא רלוונטית בעליל, הפכו השניים לזוג הכוכבים של העונה. ויש תחושה אמיתית של אופטימיות, וגם תחושה ששהסיפור שלהם לא הולך להיגמר בקרוב. בשלישי נגלה. 

הדר ברייר, דניס רוסקוב, חתונה ממבט ראשון (צילום: קובי מהגר)
הדר ברייר, דניס רוסקוב, חתונה ממבט ראשון (צילום: קובי מהגר)

כמתבקש, את החלטתם של ניר והגר, השירי ולירן גרסת 2020 של העונה, שמענו רק בסוף הפרק. מי שרבו, צעקו, התפרקו ובכו יותר מכל זוג אחר בתוכנית, וגרמו לנו לרצות לדפוק את הראש בטלוויזיה מרוב תסכול, הגיעו למעמד ההחלטה שלווים, רגועים ומוכווני מטרה. 

מי שהפתיעה בעיקר הייתה הגר, שבשונה מהכרותנו איתה הייתה מרוגשת, אופטימית וכנה. ברהיטות ששמורה לדוקטור למדעי המוח, גוללה את סיפורם לאורך הדרך תוך שמירה על אופטימיות זהירה וציפייה אמיתית להמשיך את החיים ביחד. לעומתה , ניר שמר על דריכות וקור-רוח אשר לרוב מאפיינים אותה, ורגע לאחר שגרם לנו להחסיר פעימה עם "זה לא כל כך פשוט" מקולל אחד , הוא חתם כמובן את הפרק ב'כן' אחד גדול שגרם לכל יושבי החלל להתרגש יחד איתם. מסע לא קל היה לשניים האלה, אבל איכשהו נראה שהחלק הקשה לגמרי מאחוריהם.

הגר וניר, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך: קשת 12)
הגר וניר, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך: קשת 12)

ששת הזוגות התחילו את העונה השלישית של "חתונה ממבט ראשון". זוג אחד בפרק ב' שבחר להפריד כוחות, זוג שנפרד באמצע הדרך וארבעה זוגות שהחליטו לתת צ'אנס ולהמשיך לחיות יחד, בלי המצלמות ועם ריבים על שטיפת כלים. עכשיו רק נותר לחכות לפרק ביום שלישי ולגלות: מי יישאר יחד? מי ייפרד? האם אריק ודובי החברים הכי טובים לנצח נצחים? ספויילר: לא.