ליהוק אמיץ: הערב (שבת), לראשונה בהיסטוריה של הפורמט בישראל, הולך להגיע ל"חתונה ממבט ראשון" זוג גאה של שני גברים. בפרומו שיצא ברביעי האחרון, מבלי לחשוף את פניהם של המשתתפים, אומר מי שעורך את החופה: "משפחות יקרות, חברים וחברות, קבלו בבקשה את שני החתנים". כעת, רגע לפני שידור הפרק המדובר ב"קשת 12", הערב ב-21:15, אסף גיל, מ"גיל הפקות", המפיק הראשי של "חתונה ממבט ראשון", מספר על ההחלטה, האתגרים והציפיות.

מה עמד מאחורי ההחלטה להביא שני גברים?
"כל עונה רוצים לחדש, לרענן, להכיר סוגים חדשים של אנשים. אני והמערכת הרבה זמן רצינו, לעשות חתונה של גייז, לא הסתייע בידינו בעיקר בגלל משמעויות מאוד גדולות של ליהוק. לפעמים זה קצת קשה להסביר, גם קיבלתי הרבה טענות של 'למה אין זוג גייז', במיוחד בהיותי גיי בעצמי. אמרו 'איך אתה מפנה גב לקהילה' ועוד שטויות כאלה. הסיפור הוא שאחד הדברים הקריטיים הם שאנשים לא יפגשו במהלך שלב הליהוקים. בעונה רגילה זה קל כי אתה מביא את כל הגברים בנפרד ואת כל הנשים בנפרד. אבל עם גייז, זה קשה למיין כמות גדולה של אנשים בצורה מרוכזת, הליהוק הופך אינדיבידואלי ומסובך. עד עונה 5, כספית תקציבית לא יכולנו לעמוד בזה, ובעונה הזו קשת החליטה לתת את האקסטרה הזו בלילה וזה מה שאפשר לנו לעשות את זה. ניסינו להביא אנשים בכל מיני דרכים, הבעיה היא למיין אנשים, גם אם מגיעים 10000 גייז שרוצים, קשה לערוך את הליהוקים".

איך הגעתם למשתתפים פוטנציאליים?
"בין השאר היינו במצעד הגאווה חילקנו פליירים, אבל זה לא מה שהביא את ה'בוננזה', ניסינו להביא את עצמנו למודעות של הקהילה וכיוונו של נוכל לייצג זוג מבין כל הפניות, זה היה נר לרגליו. המטרה היא לא הייתה בכל מחיר לעשות זוג גייז, המטרה הייתה לאפשר ליצור זוג ראוי מתאים, שהמומחים חושבים שהוא מתאים. אנחנו משקיעים את המשאבים למצוא את המועמדים הפוטנציאליים, אבל אם לא נמצא זוג רואים לא יהיה זוג גייז. ובסוף הצלחנו".

צוות המומחים של חתונה ממבט ראשון (צילום: עודד קרני)
צוות המומחים של חתונה ממבט ראשון (צילום: עודד קרני)

האם במדינת ישראל, שיש בה לא מעט קהל שמרני, היה לכם חשש ללהק זוג גאה לתוכנית הכי גדולה בפריים טיים של הערוץ הכי גדול?
"אם תסתכל טיפה על הרזומה הפרטי שלי, תראה שהבאתי לפריים טיים הרבה מאוד פעמים ייצוגים של הקהילה, אם זה זוג נשים שרקד ביחד ב'רוקדים עם כוכבים' ב'רשת' זה היה הזוג החד מיני הראשון בעולם, עשיתי את 'דייט לסטרייט' שהביאה מנחה גיי בתחילת שנות ה-2000. אותי זה לא הפחיד, יש דברים של הקהל. זה עניין של קהל, בתקופה של דייט לסטרייט אי אפשר היה לעשות חתונה של גברים, אבל אחרי ארבע עונות של 'חתונמי', ואחרי דרישות רחבות של הציבור, ל'למה אנחנו לא עושים זוג חד מיני'. זה היה הימור בטוח. אני לא יודע איך הקהל יגיב לזה כשזה יעלה. אבל אני מרגיש ביטחון עצמי. חד משמעית, תודה ל'קשת' על האומץ, ללא הקצאת המשאבים, שזה אמונה בעניין הזה, כי קשת לא הייתה משקיעה משאבים נוספים. בעיניי, זה חד משמעית רחוק מלהיות מובן והרבה פרגון לקשת".

יש חשש שזה יפגע ברייטינג? לא מעט מהתגובות הרשת היו עוינות, אנשים כתבו שיפסיקו לצפות בתוכנית
"חד משמעית לא. אני לא איש מחקר של רייטינג, אני יכול להגיד שיש קהל שמפרגן ומחכה לזה ורוצה רענון בעונה, רוצה לראות סוגי אנשים אחרים, ויש אנשים מציצנים שירצו לראות איך מתנהל זוג. אתה יודע כמה פעמים אנשים אומרים שיפסיקו לראות זה ויפסיקו לראות זה, מי שרוצה יכול להשתמש בשלט. זה בדיוק העיקרון בחופש הצפייה. אני מאוד סקפטי אם זה יפגע ברייטינג, להיפך".