חדשות 12 - "אולפן שישי", על אורי זוהר

דווקא את אביב גפן, לא פחות, בחרו ב"אולפן שישי" להביא כדי שיספיד את אורי זוהר. כנראה משום שכאשר היה תינוק שהסתובב עם חיתול גדוש ספג פרספקטיבה מיוחדת על האיש שחזר בתשובה

אתה חייב לראות את אביב גפן ב"אולפן שישי" מספיד את אורי זוהר, אמר לי חבר. אז זהו, שבעיקרון אני לא מרגיש חייב. כבר כתבתי כאן כמה וכמה פעמים את המלצתי החמה להימנע מצפייה במהדורות החדשות השונות של ימי שישי, ובכלל להימנע מצפייה במהדורות חדשות. חדשות הרי אין שם. נאסף לו “פאנל" מלוא הטנא שכל אחד מחבריו מפרשן את ה"מצב" על פי עמדתו הפוליטית - אלה מברכים, אלה מקללים, לפעמים מתחלפים, אלה שבירכו עכשיו מקללים, והאחרים מברכים, צועקים עד השמיים, ומול מפל הצעקות משחית את זמנו הצופה.

למה, תהיתי תמיד, שאדם בריא, שפוי, ישחית את זמנו ביום שישי בערב, ערב שבת, יום מיוחד לכל הדעות, על צפייה, נגיד, בבועז ביסמוט? למה שלא ישוחח עם בני משפחתו, יקרא ספר, יאזין למוזיקה, ובמקום זאת יאזין למלל הבלתי מובן, החוזר על עצמו שבוע אחר שבוע, הידוע מראש לאן פניו מועדות, הנשפך מפיו של בועז ביסמוט?

למה מוזמנים כל הביסמוטים האלה לאולפן? למי הם טובים? באיזה אופן הם תורמים לחיינו? כדי להגיע לאביב גפן נאלצתי לחלוף על פני צבא הביסמוטים, וזו הייתה לא פחות מזוועה. גם בפאסט פורוורד זו הייתה זוועה. ואז הגעתי לאביב גפן, וזו הייתה זוועה נוספת, אולי גדולה אף יותר מהפאנל. מה, שאלתי את עצמי, עושה בכלל באולפן אביב גפן?



זו האישיות שלדעת חדשות 12 ראויה להספיד את אורי זוהר? למה, כי אבא שלו עישן חשיש עם אורי זוהר? כי אביב היה בן חצי שנה בערך עם חיתול גדוש כשאורי זוהר השתתף ב"לול", מה שמקנה לתינוק שהיה אז פרספקטיבה מיוחדת? כי אביב גפן הוא דמות רוחנית, ענק אינטלקטואלי שיפרש לנו את עומקו של האובדן ונצא מהשידור מהורהרים וחכמים יותר? כדי שאביב גפן בעל החיתול ישיר לנו אחר כך “הוא חזר בתשובה"? האם למען השיר הייתה מוכנה מערכת "אולפן שישי" להתבזות בשיחה הזו? היו נותנים כבר לביסמוט לשיר. זה בטח לא היה רע יותר מאביב גפן.
לראות או לוותר: מים תחת הגשר. ממילא כבר שודר.