אם בודקים לפי היחס בין מיעוט הפרקים שבהם שודרה לבין כמות הביטויים, הדמויות והמערכונים שנכנסו לפנתיאון ההומור הישראלי, הרי ש"שידורי המהפכה" היא תוכנית ההומור הגדולה ביותר ששודרה בישראל. היא עלתה לשידור השבוע לפני 20 שנה ונמשכה אך ורק שמונה פרקים (!), אבל גם לאחר שני עשורים רבים עדיין זוכרים בחיבה ובגעגוע את תוכנית הקיץ הפרועה ההיא של אסי כהן וגורי אלפי, זמן קצר לפני שדרכיהם המקצועיות נפרדו. לרגל המאורע ניזכר במיטב המערכונים.

החדשות

"שידורי המהפכה" עלתה לאוויר כשנה לפני "ארץ נהדרת", והקדימה אותה בהתבססות על פורמט החדשות כבסיס ליצירה הקומית. אסי וגורי אפיינו את מהדורת החדשות שלהם, בהגשת דמויות הקריינים "שניר ושניר", כתוכנית טלוויזיה לכל דבר בלוח השידורים - כזו שיש לה עונות והיא יוצאת לפגרה, כזו שמשלבת שעשועונים נושאי פרסים ושיחות עם הצופים בבית.

עוד היו שם בדיחות קטנות ומשעשעות כגון דיווח על שוד בתל אביב שצולם על ידי צלם חתונות שעבר במקרה במקום ומוקרן על רקע אפקטים ומוזיקה שמחה, או מהדורת חירום מיוחדת לרגל זה ש"לא קרה היום כלום". הייתה גם התחזית, בהגשת סבתו האמיתית של אסי כהן, שתמיד הסתכמה ב"מחר יהיה חם ומגניב", והייתה הנשיקה בין צמד המגישים, כפארודיה על נשיקת הסילבסטר של מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון.

חברים שרים קוקו

הדמות הזכורה ביותר מ"שידורי המהפכה" היא הזמר קוקו, שבוסס על זמר אמיתי שכונה "קוקו מאילת", והקלידן השתקן שלו, סטיב. השניים כבשו את המדינה עם הלהיטים "פקח אני פורק סחורה", "איפה את? הנה את" ו"משה אתה לא קיפוד", שזכו להצלחה גם מחוץ לתוכנית והושמעו תדיר ברדיו. בפרק הסיום של התוכנית שודר מערכון מיוחד ובו מיטב אמני ישראל מצדיעים לקוקו ומצבעים משיריו. דני סנדרסון, עברי לידר וערן צור היו מצוינים, אבל השוס האמיתי היה גרסת האופרה של דוד ד'אור ל"מי נתן לך רישיון ילדה?".

הימרי ההילר

תחילת שנות ה-2000 הייתה תקופה טלוויזיונית שאופיינה בריבוי תוכניות לייף סטייל, מיסטיקה ואסטרולוגיה, אחת מהן בהגשת ג'ודי שלום ניר מוזס. התשובה של "שידורי המהפכה" הייתה הפארודיה "כוכבים ומזלות", בה רותם אבוהב, חברתם של אסי וגורי מימי "דומינו גרוס", גילמה את ג'ודי. אסי כהן גילם את ההילר השרלטן עם המבטא האנגלו-סקסי, והקאץ' פרייז הזכור "עצור, אתה הומו".

ערב שלום עם פרוספר

יש דברים שלא משתנים, וכבר ב-2002 גיא פינס היה המלך של עולם הבידור עם תוכניתו המצליחה, במסגרתה ראיין כוכבים הוליוודים רבים וביקש מהם להגיד "היי גיא" ומשפטים בסיסיים נוספים בעברית. ב"שידורי המהפכה" פינס הפך לפרוספר, מגיש ישראלי עילג שלא יודע אנגלית, שואל שאלות לא ענייניות ושם בפי מרואייניו משפטים גסים בעברית.

משפחת בתחת

מערכון אהוב נוסף היה הסיטקום העוסק במשפחה ישראלית גנרית שחבריה אוהבים להגיד את המילה "בתחת", בכל זמן ובכל הקשר. בתפקיד הילד הופיע לירון זייד, כיום כתב חדשות 12. הבדיחה המצחיקה באמת הגיעה בכתוביות הסיום, בהן ניתן קרדיט לכתיבת הסדרה לכל הסופרים הבכירים של ישראל, ולסיום נכתב כי הסדרה מבוססת על הפורמט הבריטי In My Ass Family.

אהבות ושקרים

שנות ה-2000 המוקדמות היו שעתן היפה של הטלנובלות העבריות הראשונות, כגון "לגעת באושר" ו"לחיי האהבה", שהיו להיטים היסטריים. "שידורי המהפכה" הגיבה עם "אהבות ושקרים", טלנובלה עם עלילה מופרכת (אם כי לא בטוח שיותר מהסדרות האמיתיות) ומשחק מוגזם (אם כי לא בטוח שיותר מהסדרות האמיתיות).

בין הקורות

ולסיום, כחודש לאחר מותו הכואב והמצער של מודי בר און, ניזכר במערכון שהוקדש לו ב"שידורי המהפכה" (ולדברי הצמד נעשה באהבה והערכה גדולה). במערכון, שצולם באולפן הישן של ערוץ הספורט, אלפי כבר-און מראיין את יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שאמנם לא מוזכר בשמו אך מבוסס על גברי לוי, בגילומו של כהן. המערכון הזה נע בין בדיחות נונסנס ("מה משותף לאלי אוחנה?", "סך הכל - 17") לבין סאטירה אמיתית ונוקבת על מגרעותיו של הכדורגל הישראלי, שנותרה רלוונטית עד היום.