מוצר שראוי להחזיר לחנות: "בית הנייר: קוריאה" היא סדרה ילדותית

שחקנים מתקשרים ביניהם כתלמידי כיתה ג', הקונפליקטים נדחסים לעובי קרטון. בלתי נתפס כיצד אומה המייצרת מטוסים, מכוניות, מחשבים וטלפונים חכמים מוציאה מתחת ידה סדרה ילדותית כל כך

דורון ברוש צילום: ללא
"בית הנייר: קוריאה"
"בית הנייר: קוריאה" | צילום: באדיבות נטפליקס

"בית הנייר: קוריאה", נטפליקס

את הסדרה הזו כבר ראינו כמובן בגרסתה המקורית “בית הנייר", שעלילתה התרחשה בספרד. הסדרה המקורית עלתה לשידור ב־2017 והפכה ללהיט עולמי שהוליד סרטי תעודה, שפע מרצ'נדייז כמובן, ועתה עלתה לנטפליקס הגרסה האחרונה, זו הקוריאנית.

אם צריך לכנות את הגרסה הקוריאנית במילה אחת, הרי שהמילה תהיה “עונש". היא צועדת כמעט במדויק בנתיבים שיצרה גרסת המקור, כולל ההפתעות והטוויסטים המקוריים. מה שאינו מועתק, וכבר נכתב מעל גבי דפים אלה בעבר בהקשר ל"משחק הדיונון", הוא רמת הדיאלוגים ואיכות המשחק. קשה להבין כיצד אומה מתקדמת כקוריאה הדרומית, המצויה בחזית הטכנולוגיה, המייצרת מטוסים, מכוניות, מחשבים, טלפונים ניידים, בונה ערים עתידניות ועוד, מייצרת איכות משחק עלובה ודיאלוגים נחותים כל כך שאינם מתעלים מעל רמת מתנ"ס מקומי. שחקנים המגלמים תפקידי אנשים בוגרים מתקשרים ביניהם כתלמידי כיתה ג', הקונפליקטים האנושיים נדחסים לעובי קרטון, והסך הכל הוא מוצר שראוי להחזיר לחנות.

תגיות:
נטפליקס
/
בית הנייר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף