טירוף קלפי הפוקימון שתפס את ישראל מאז פרוץ הקורונה ממשיך לשבור שיאים, כאשר מדי תקופה קהילות הפוקימון ברחבי הרשת מתאגדות לחגוג סדרת קלפים חדשה, או משחק חדש שמוציאה Nintendo. כעת, עם בואו של חודש אוגוסט, כשצריך למצוא מה לעשות עם הילדים בבית מבלי שיתחרפנו, מצאנו את התשובה – כנס הפוקימון הגדול ביותר בישראל, שיקרה ממש בעוד פחות משלושה שבועות ב-22 באוגוסט.

בין היתר יוקמו במתחם עמדות לימוד המשחק בחינם הכוללות מתנה בסיום, טורניר קלפים למתקדמים ולילדים, קוספליירים ותחרות תחפושות בנושא פוקימון, עמדות משחק בקונסולת הנינטנדו סוויץ', מתחם אספנים והחלפות, דוכני זיהוי קלפים מזויפים ועוד שלל הפתעות שיחשפו רק בכנס.

בנוסף, כל משתתף מקבל מעטפת קלפים מתנה ונכנס להגרלות שיתקיימו במהלך האירוע בהן יזכו המשתתפים בפרסים שווים. 

אירוע הענק "פוקמון סיטי" יתרחש ב-22 לאוגוסט בסינמה סיטי ראשון לציון בין השעות 11:00 -16:00 להרשמה לאירוע – לחצו כאן.

נתראה בפוקימון סיטי!

קלף פוקימון מדורג (צילום: רועי אסרף)
קלף פוקימון מדורג (צילום: רועי אסרף)

בתוך כך, לקראת כנס הפוקימון הגדול ביותר שנראה בישראל, הלכנו לבדוק כמה עובדות מעניינות שכל חובב פוקימון חייב לדעת. 

זה לא סוד שפוקימון על כל סוגיו אהוב כבר הרבה מאוד שנים על כל דור מאז יצא איי שם בסוף שנות ה-90.  וזו הסיבה שבגללה באירועי קהילות הפוקימון האחרונים שהתרחשו ברחבי הארץ דרך אפליקציית "הוביז" ובשיתוף "אינטרנשיונל קוליקטבילס בע"מ" – היבואן הרשמי של קלפי פוקימון בישראל היה אפשר לראות הורים וילדים משחקים יחד, קונים קלפים ושלל אביזרים במידה שווה של התלהבות. 

ב-1991 ביפן, נער מאובחן בתסמונת אספרגר ועל הקשת האוטיסטית בשם סטושי טג'ירי, צפה בילדים משחקים ב-GameBoy זה לצד זה. משם הגה את הרעיון לטכנולוגיית הלינק אשר משתמשים בה עד היום. בילדותו אהב לאסוף חרקים וכך בא הרעיון ליצור משחק בו ילדים אוספים מפלצות כיס קטנות ומאמנים אותן. הוא פיתח את המשחק תחת חסותה של חברת נינטנדו היפנית במשך חמש שנים. אך רק בשנת 96 פורסם באופן רשמי המשחק "פוקט מונסטר". בעקבות משחק ה-GameBoy יצאה סדרת הטלוויזיה המוכרת ובהמשך גם סדרות הקלפים למשחק ואספנות. 

רק באזור 1998 הגיעה כל חגיגת הפוקימון לארצות הברית אז גם תורגם המקור ביפנית לאנגלית ול-16 שפות נוספות.

הסדרה מספרת את סיפורו של אש קטצ'אם - ילד בן עשר מהעיר פאלט אשר יוצא למסע להגשים את חלומו להיות מאמן הפוקימונים הטוב בעולם. הסדרה רצה עד היום וקיימים בה כבר 8 דורות של פוקימון. לאחרונה יצאה מיני סדרה ביוטיוב הנקראת פוקימון אבולושן וסדרת הסרטים בהם הסרט "סודות הג'ונגל" שיצא בשנה שעברה בשיא מגפת הקורונה. 

 אז מה הם החידושים האחרונים בעולם הפוקימונים ומה צפוי לנו בעתיד? 
במהלך השנה האחרונה נערכה בישראל תחרות "אתגר המכונים" שתופעלה ע"י פורום "בנדיטו". התחרות עצמה התקיימה מול חנות "נינטנדו" בדיזנגוף סנטר. במהלך האתגר מתנהלים קרבות בין שחקנים רגילים ומנהיגי מכון. ניצחון במשחקים אלו מקנים לשחקנים תגים מיוחדים. שחקנים שאספו את כל 8 התגים יוכלו להשתתף בליגת הפוקימונים שבה יוכתר הפוקימון מאסטר של ישראל. 

בנוסף, בחודש נובמבר יושקו שני משחקי וידאו חדשים לקונסולת הסוויץ'. אספנים ומביני דבר מחכים לכך בקוצר רוח.