ד"ר הילה קורח, מגישת חדשות 13, הודיעה הערב (רביעי) במהלך השידור על החלטתה להתפטר מתפקידה כרופאה. לדבריה, מדובר ב"מכה קשה למי שלא יודעת מה זה להגיד 'לא' בחיים שלה ומעדיפה לירוק דם, מילולית, מאשר לוותר או לא להשלים משימה".

"מה אעשה מלבד להתפטר, אתאבד?" מאבק הרופאים המתמחים נמשך

"לפני כמה חודשים הבנתי שיום לפני התורנות אני הופכת לבן אדם שאני לא רוצה להיות. אני לא מצליחה לחייך, חסרת סבלנות כלפי הסביבה, חסרת סלחנות כלפי עצמי, מסתובבת עם גוש בגרון במקרה הטוב או בוכה הרבה במקרה הרע", שיתפה. קורח סיפרה כי "השילוב של אחריות כבדה, בדידות גדולה והעדר שעות שינה, נותנים אותותיהם על הנפש".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

עוד הוסיפה: "המאבק של המתמחים מדגיש את המספר 26 אבל זה שקר- תורנות נמשכת הרבה יותר שעות כולל הסטרס הבלתי ניתן לתיאור שלפניה וערפול ההכרה שמגיע אחריה. סיוט (שנמשך שנים) עבור מי שרוצה לתפקד כבן אדם בתוך ומחוץ לבית החולים".

"גם כשניסיתי להיות הכי חדה שלי עשיתי טעויות. לא טראומטיות מדי אבל איתן גם הלכתי הביתה, לא משנה כמה רגעי חסד היו לי עם מטופלים והמשפחות שלהם. גם כשהייתי הכי מכילה וסבלנית נתקלתי על בסיס יומי כמעט באנשים אלימים, שגם אם ממש אשתדל שלא לשפוט אותם במצבם הקשה - אין סיבה בעולם להתנהג ככה למי שמנסה לעזור לך גם כשאמרתי לעצמי שזו תקופה ושרבות עשו את זה לפניי ורבות יעשו את זה אחריי, לא הצלחתי למצוא נחמה", סיפרה. 

היא הוסיפה כי המחיר מבחינתה היה כבד כל כך ש"גם העבודה היומיומית, גם פתרון החידות הרפואיות, גם הרווחה שהצלחתי לתת למטופלים והחיבוק והסיפוק העצום שבעזרה לאחר- החווירו".

קורח ציינה כי "זה לא מגיע לנו, זה לא מגיע לכם. קוראים לנו מפונקים, בכיינים, משאירים אותנו מחוץ לשולחן המשא ומתן ומורחים אותנו בלי סוף עם תכניות לתנאי שירות אנושיים שלא יוצאות לפועל. אלה האנשים שמטפלים בכם, בהורים שלכם, בילדים שלכם. הם גמורים".