גם אתם גמעתם את הסדרה "וונסדיי" ביומיים, או שזה רק אנחנו?

עם כל סדרות הפנטזיה הגרועות שמסתובבות בנטפליקס, כבר התייאשנו לגמרי. הדיאלוגים האינפנטיליים והעלילות חסרות המעוף חיסלו לנו את כל התאים האפורים במוח ואת הרצון לחיות. היאוש כל כך גדול שהיינו קרובים לשגר ינשוף עם מכתב זועם למשרדי נטפליקס שאומר "תעשו לנו טובה ושחררו אותנו מהקונספט הלעוס של בתי ספר למכשפים וסדרות פנטזיה, אתם הורסים לנו את הארי פוטר", אבל אז הגיע טים ברטון והראה שאפשר אחרת, תודה לאל.

למי שלא מכיר את "משפחת אדמס", מדובר במשפחה בדיונית ומטורללת שהומצאה במוחו הקודח של המאייר האמריקאי צ'ארלס אדמס בשנת 1937, כן כן, כזה מזמן. הדמויות הפכו לגיבורי סדרת טלוויזיה, סדרות אנימציה וארבעה סרטים באורך מלא, בהחלט הספק מרשים. צ'ארלס אדמס החל לפרסם את עלילות המשפחה במגזין "ניו יורקר" והדמויות האפלות זכו לפופולריות עצומה.

משפחת אדמס היא בעצם פארודיה על משפחה אמריקאית טיפוסית: שני הורים אוהבים, ילדים, סבתא וחיית מחמד. רק שבניגוד למשפחה אמריקאית ממוצעת, הדוגלת בערכים בורגניים ומקדשת את הפוליטיקלי קורקט, בני משפחת אדמס מאוהבים בגותי, בגרוטסקי, במקבריות ומרבים לעסוק במוות, ייסורים ואופל. נשמע לכם מוכר?

בשושלת המפוארת של המשפחה ניתן אף למצוא: רוצחים מפורסמים, מכשפות, קוסמים וסתם אנשים לא שפויים. כולם מהווים מקור גאווה והשראה למשפחה. הם לא מפחדים מהעל-טבעי, אלא חיים אותו יום יום. למעשה, הדבר הכמעט יחיד שמפחיד אותם באמת הוא האנשים ה"נורמלים" הסובבים אותם.

הפרנצ׳ייז של משפחת אדמס הוא כל כך טים ברטוני שאנחנו לא מאמינים שהוא לא זה שהמציא אותם בעצמו, או לפחות ביים את אחד הסרטים. מי יותר מתאים לתפקיד מאשר האבא של ביטלג'וס, המספריים של אדוארד, סוויני טוד, צ׳רלי בממלכת השוקולד וכל סרט גור קומי שיצא אי פעם ושווה משהו. וכן, כמו משפחת אדמס, גם הסרטים של טים ברטון הם בעלי מסר על החברה המודרנית הפרברית והצבועה המוצגת לנו דרך עיניהם של האנדרדוג. לכן בחירתו לביים את וונסדיי היא כמו כפפה ליד, יד כזו משוחררת שמסתובבת בחופשיות וכולם איכשהו מבינים מה היא אומרת.

ברטון בהחלט הוכיח את עצמו שוב, עם נתוני צפייה מרשימים. הסדרה בת שמונת הפרקים "וונסדיי" עקפה את העונה הרביעית של Stranger Things, והפכה להיות הסדרה האנגלית הנצפית ביותר אי פעם בשבוע הראשון שלה בשירות. עם 341.2 מיליון שעות של צפייה, הסדרה ניפצה את השיא הקודם אותו שברה דברים מוזרים באמצע השנה ועמד על 335 מיליון שעות.

למי שעוד לא הספיק לראות את הסדרה האדירה הזאת (לא שברור לנו למה) נספר לכם רק שהיא מתמקדת בבת הבכורה של מורטישה וגומז אדמס, הלא היא וונסדיי. לאחר שסולקה משמונה בתי ספר תוך חמש שנים היא נשלחת נגד רצונה לפנימיית "אקדמיית נוורמור". הפנימייה נקראת על שמו של אדגר אלן פו, והיא משמשת כמוסד חינוכי לאאוטסיידרים שניחנו ביכולות על-טבעיות ומחולקים לארבע קבוצות: ערפדים, אנשי זאב, סירנות וגורגונים. בנוסף, "נוורמור" היא מקום מסתורי עם סודות אפלים אודות עברה של משפחת אדמס.

אז נכון, אתם צודקים, ג'וני דפ לא כאן, וגם לא הלנה בונהם קרטר וזה בהחלט מאכזב, אבל יש לנו את ממשיכת דרכה של כריסטינה ריצ׳י הלא היא ג'נה אורטגה שמשחקת את וונסדיי, ואנחנו לא יכולים להיות מרוצים יותר ולחכות בכסיסת ציפורניים לעונה 2.