"שיחות עם חברים", יס

בחלוף המונדיאל התפניתי לצפות בכמה סדרות שפעמים רבות הותקפתי ב"מה, איך יכול להיות שלא ראית?!!!". “שיחות עם חברים" הייתה אחת מהן.

הסדרה מתבססת על רומן בשם זה של הסופרת האירית סאלי רוני, שזהו ספרה השני שעובד לסדרה. הראשון, “אנשים נורמלים", עובד לסדרה בשם זה, והיא זכתה לשפע צל"שים וגם היא ניתנת לצפייה ביס.

שתי גיבורות הסדרה, פרנסס (יותר גיבורה) ובובי, הן סטודנטיות בנות 21 בטריניטי קולג' בדבלין (דובלין, כמיטב האנגלית האירית המזדמרת באוזן). בעבר ניהלו קשר רומנטי זוגי ביניהן במשך שנתיים אך מאז הפרידו כוחות ועתה נותרו חברות אינטימיות. ערב אחד פוגשות שתיהן את מליסה, צלמת וכותבת ידועה במגזינים מפורסמים. הן מוזמנות לביתה ופוגשות את ניק, בעלה החתיך, שחקן מוכר ולא מוצלח במיוחד.

פרנסס ובובי משתלבות בחוג החברתי האנטי־ממסדי של מליסה וניק. בעיקר בובי, בעלת הדעות החריפות, מוצאת שם היטב את מקומה. פרנסס המהורהרת והשקטה, בעלת העכבות האישיות, מתאהבת בניק, שמצדו מתאהב בה, ושניהם פותחים ברומן.

ניק הוא לביבה של חנוכה משבוע שעבר. רכרוכי, אפור, חסר החלטיות, בעל יכולת נאה להיעלם ברקע בלי להשאיר רושם או סימן. הוא חסר את המעצור ההוגן העומד בפני גבר נשוי ובוגר בדרכו לסובב נערה מבולבלת, צעירה ממנו ב־20 שנים בקירוב.

בחוג חברתי בעל דעות מוצקות ניק בתפקיד מערבב המשקאות מהצד ואינו תורם דבר משלו, ובאותו אופן הוא מניח לפרנסס להוליך את מערכת היחסים ביניהם. כשפרנסס מחליטה שהיא שמה סוף למערכת היחסים, הוא מציית בלי קרב; וכשהיא שבה, הוא מציית, ומעינו תמיד נוטף אותו זרזיף קטן של דמע.

פרנסס היא מלאת התוכן שבין השניים. היא ליגות מעליו. התסריט מניח בפיה טקסטים שבהם היא המציפה תכנים פנימיים, היא מציבה אותם בפניו של ניק בשאלה, והתשובות המתקבלות ממנו הן כדרכו, דלות וחסרות עניין ורגש. הטקסטים הם לא פחות ממעשה אומנות. בכוונת מכוון אין בהם שנינות או התחכמות, אלא שבאנגלית פשוטה חסרת צעקה הם משרטטים בדיוק חריף את הסיטואציה הרגשית המתרחשת באותו רגע.

“איך לא ראית את ‘אנשים נורמלים'?", נוזפים בי הנוזפים, “היית צריך לראות את הסדרה לפני ‘שיחות עם חברים'". ובכן כאמור לא ראיתי את “אנשים נורמלים", אבל גם “שיחות עם חברים" עושה את זה היטב. אין בה טוב או רע, צודקים ולא צודקים, סוף טוב או סוף טוב פחות, ולמרות זאת, בדרך מסתורית היא נכנסת לצופה תחת העור ולא עוזבת אותו אחר כך במשך ימים.

לראות או לוותר: רק דברים טובים אפשר להגיד על הסדרה. לראות. לא להחמיץ. 