שר התקשורת, שלמה קרעי, השתתף היום (שני) בכנס "DIGIT" באוניברסיטת רייכמן והתייחס לסוגיית סגירת תאגיד השידור, אותה נטען כי הוא מעוניין לקדם.

"כשיש משטור של תוכן - זה לא טוב. אין מקום בעידן הזה לשידור ציבורי", אמרקרעי בריאיון לרועי כ"ץ. עם זאת, הוא הדגיש: "בעיניי כל הרגולציה על התוכן מיותר". במהלך דבריו פרצו צעקות מהקהל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בעניין סגירת גלי צה"ל אמר קרעי כי "שרי הביטחון לדורותיהם ניסו לסגור את התחנה". לטענתו, גם שר הביטחון הקודם בני גנץ רצה לעשות זאת, "עד שהבין שהוא יכול לשלוט בתחנה". לדברי שר התקשורת, "צריך להסיר גורמים שפוגעים בשוק החופשי וכשיש שחקן שמקבל מאות מיליוני שקלים בשנה והמועצות שמנתקות בין התכנים והציבור - זה דבר לא טוב".

בהתייחס לשאלה האם יהיה תאגיד שידור ציבורי עוד חמש שנים אמר השר קרעי: "התפיסה הכלכלית ליברלית של הליכוד והימין הכלכלי היא להסיר חסמים, רגולציה וגורמים שפוגעים בשוק החופשי ובתחרות. כאשר יש שחקן אחד שמקבל מיליוני שקלים בשנה, גם המועצות למיניהן, הדבר הזה מהווה חסם משמעותי לתחרות. שחקנים חדשים מתקשים להתמודד עם יכולת של שחקן גדול שמקבל תקציבי עתק. לא משנה מה יהיה גורלו של התאגיד כשחקן, אנחנו נמשיך לעודד יצירות תוכן מקורי והפקות מקור. נשזור את הפקות המקור באופן רוחבי על פני שוק התקשורת ולא כשחקן אחד שהגישה שלו לכספי ציבור באופן בלעדי וחוסם את היתר. בעיניי אין מקום לתאגיד בעידן של רבגוניות ומגוון רחב של ערוצים". 

בתגובה לשאלה האם סגירת התאגיד מתוכננת לתקציב הקרוב אמר השר קרעי: "מה שאנחנו רוצים זה לפתוח את השוק לתחרות. תכנית שתהיה לי בקרוב תיכנס כבר לחוק ההסדרים הקרוב ואני עוד לא יודע מה היא תהיה, ומה יהיו השלבים שלה. יהיו הרבה שינויים, הבטחנו הרבה שינויים ואנחנו מקווים לקיים את מה שהבטחנו".

התייחסות אגודת העיתונאים ירושלים לדברי שר התקשורת, שלמה קרעי: "מתברר ששבוע לאחר שנכנס לתפקידו, שר התקשורת, שלמה קרעי כבר סיים ללמוד את הנושא והחליט ש'אין מקום לשידור ציבורי בישראל'. אגודת העיתונאים ירושלים המאגדת מאות מעיתונאי תאגיד השידור הישראלי ועובדיו, קוראת לשר לקחת שיעור נוסף מנשיא ארה"ב, ביידן שמצא לנכון להגדיל את תקציב השידור הציבורי דווקא בערש השוק החופשי והתחרות הרב ערוצית. כמו בוושינגטון, הגיע הזמן שגם בירושלים יחדלו מהניסיונות להלך אימים על השידור הציבורי ויכירו בחשיבות שמירת קולו העצמאי במפת התקשורת הישראלית".