והימים ימי שינוי. או לפחות כך זה מרגיש. מאז הודעתו של השר יריב לוין על הרפורמה במערכת המשפט ומינויו של שלמה קרעי לתפקיד שר התקשורת, נדמה שהרוחות הפכו מתוחות יותר, ושכולנו מצאנו דרך חדשה להתחמם מהחורף שהגיע רק לרגע – להתווכח על כל מה שאפשר, ועדיף בצעקות ובהנפת שלטים. מזל שבארץ נהדרת החליטו לפנות אתמול לאיש השעה, האדם שאמור להזכיר לנו שאנחנו בעצם אחד ולא עשרות אלפי שבטים, הלוא הוא נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג. קצת כמו בחיים האמיתיים, הבנו שלא מכאן תגיע הפסקת האש. אולי הפסקת הצהריים.

אז אחרי שניסה בוז'י לפשר בין הנצים לפני שרמז שהוא זקוק לשנ"ץ, נכנסו יחדיו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ש"ס דרעי, שבג"ץ פסל אותו מלכהן כשר, והסבירו כיצד תתמודד הממשלה עם הגזרה. אם תהיתם איך, בשביל לעשות זאת הביאו השניים את חברת הכנסת טלי גוטליב למתקפה חזיתית, ושמו את שרת ההסברה גלית דיסטל־אטבריאן, שהזכירה קצת מגישת חדשות במדינה שלא היינו רוצים להיות דומים לה, בהגנה. אם לא מצלצל מוכר, זה גם בסדר. 

מן הצד השני של המתרס הגיחו ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה יאיר לפיד, כשהוא מצויד בח"כ מירב בן ארי לגיבוי. יחד, הם מצאו פעילות מגבשת מאין כמותה, וסיפרו מדוע לפיד כן נכח בהפגה נגד הרפורמה במשפט בשבוע שעבר, למרות שהתשובה לכך הפוכה בהחלט. תביאו מטריות. אגב, גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט חבר אל גוש השינוי, והוסיף כמה מילים לא ברורות וחלקי משפטים. 

נברך על הדרך גם את החייל מספר 1 שנכנס השבוע לתפקידו, או בשמו הרשמי יותר: רב אלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל ה־23 של צה"ל ומדינת ישראל. בתזמון מיסטי כמעט, הספיק הרמטכ"ל לזכות בחיקוי ראשון לתפקיד עטור ההישגים, רק שהוא לא היה לבד ברגע היוקרתי. תתקשו להאמין, אך בן גביר וסמוטריץ' ישבו על כתפיו ליד הדרגות, ואיחלו לחייל בהצלחה כמו שרק הם יודעים. לפלאפלים שלום, לחילוקי הדעות פחות. 

החלק המרכזי אתמול, המשול בעיניי להמצאת מזון על המורכב משתי הארוחות האהובות עליי בתבל ששמן יישאר במערכת , הוא התגובה הראויה והחשובה של 'ארץ נהדרת' לקריאותיו של השר קרעי לסגור את תאגיד השידור הציבורי. מלבד הכאב שגם ערוץ שקשור כל כולו לתרבות, ולתרבות מפוארת כמו שלנו, הפך לעימות פוליטי, קיבלנו הצצה גאונית לתאגיד ברוח המפקד. 

אז מה היה לנו? קופה ראשית עם כוכבה, טיטינסקי וקרעי במקום שירה שטיינבוך, קארפול קריוקי ללא אודי כאן אך כן עם קרעי, וקרתגו כשקרעי הוא הסוהר או משהו בסגנון, ובתפקיד האסירים - מוני מושונוב, דבל'ה גליקמן וגידי גוב, שהפיחו שוב חיים בזהו זה אחרי לא מעט שנים. כשחזרנו למציאות, השר קרעי שפתח בין היתר חזית מול אופירה אסייג ותוכניתה עם אייל ברקוביץ', זכה לשטיפה הגונה גם ממנה. שיא השיאים. 

ואם כבר מדברים על כאן, הוא ממש לא הולך להיסגר. זה לא הגיוני שערוץ שעושה כל כך הרבה טוב, ומציג את החיים שלנו כאן כפי שהם, מבולגנים, מיוזעים אבל מלאי חן, יסיים את דרכו אחרי התחלה מרשימה בצורה בלתי רגילה. מה שבטוח הוא שהגיעה שעתה של ארץ נהדרת להתגייס עבור חבריה מהערוץ הסמוך, ולהבהיר שכאן נשארת כאן. והיא עשתה זאת מצוין.