יהודה לוי אמנם הכוכב - אבל שחקנית אחת "בראש" גנבה את ההצגה

יוצרים מהשורה הראשונה, קאסט של כוכבים, רכישה של נטפליקס וטיימינג מדויק בצל פיטורי ראש השב״כ רונן בר. ובכל זאת, חווית הצפייה מלווה עם תחושת אי נוחות צורמת שכוללת בתוכה גם נקודת אור אחת

מאיה גדש צילום: דימה וולרשטיין
הראש- יהודה לוי
הראש- יהודה לוי | צילום: צילום מסך קשת 12
3
גלריה
''הראש'' - יהודה לוי, גיא עמיר
''הראש'' - יהודה לוי, גיא עמיר | צילום: צילום מסך קשת 12

הבחירה ללהק נבחרת כוכבים מסוג זה, ללא אף שחקן או שחקנית שמביא עמו רעננות חדשה לקדמת המסך, כמו אילצה את תצוגות המשחק להיות עשויות, שלוקחות עצמן ברצינות רבה ובזאת מעמיסות על חווית הצפייה. מכאן, נולדת תחושת עודפות מרופדת שלמעשה מעפילה, כולאת ואף חונקת את הדרמה בעלת הפוטנציאל האדיר. ״הראש״ מזמינה אותנו, הצופים והצופות, להיכנס לעולם מסתורי ומרתק שנשען באופן מובהק על פיסות מהמציאות הממשית, אך המשאב הנחוץ ביותר, האותנטיות למרבה הצער מתפספס.

''הראש''- מלי לוי
''הראש''- מלי לוי | צילום: צילום מסך קשת 12

רגע זה מצביע על תחושת חוסר ביטחון מצד בחירות הבימוי שנתמכות בשימוש תכוף של גלגלי עזר ובזאת מביעות גישה של הסתייגות והססנות. זה בא לידי ביטוי גם דרך השפה האסתטית שמגיעה כבר בתחילת הפרק; תנועת מצלמה ארוכה הולכת אחורנית ומגלה דמויות חדשות ופרטים נוספים בתוך התמונה, לפתע נקטעת ועוברת לשוט סטנדרטי שזונח את הצעד המעניין והקולנועי שנלקח. מכאן, נותרת חוויה של פספוס שנרתעת ללכת עד הסוף עם האמצעים האומנותיים שעומדים לרשותה.

פרק הבכורה של ״הראש״ מנסה לקחת את עצמו ברצינות יתרה והפחד לשגות מונע ממנו לייצר רגעי אמת פוטנציאלים שבורחים למחוזות קונפורמיסטים ושמרניים שבסופו של דבר מכשילים את הדרמה.

תגיות:
נטפליקס
/
יהודה לוי
/
ביקורת טלויזיה
/
אושרי כהן
/
מלי לוי
/
גיא עמיר
/
יעל אלקנה
/
קשת 12
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף