משחק ילדים: הגרסה הישראלית של "הבוגדים" נכשלת, והסיבה שקופה

הטירה הישראלית מתמוטטת: "הבוגדים" של קשת החמיצה את הקסם של הפורמט העולמי, עם מחסור בדרמה, בוגדים לא מספיק מרושעים, והחלפת האווירה האפית בלחיצות ידיים וגופיות ספורט

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
ליה פלוס דומב מספרת ליואל על הזוגיות השנייה שלה, מתוך "הבוגדים" | צילום: קשת 12

המשחק שבבסיס התוכנית פשוט, חוקיו מוכרים בתור "העיירה", "מאפיה" או "הרוצח", תלוי איפה גדלתם, כך שלא מבנה המשחק הוא סוד הקסם של הפורמט. מה שהפך את "הבוגדים" לתופעה תרבותית במקומות כמו בריטניה וארה"ב זה הניגוד בין העובדה שהמתמודדים משחקים משחק ילדים פשוט לבין הטון והאווירה האפיים של התוכנית – הטירה הענקית, התלבושות המהודרות והשירים הדרמטיים בפסקול. "הבוגדים", בגרסאותיה המוצלחות, משתמשת במאפיינים של תעלומת רצח, אותה כל הנוכחים אמורים לקחת ברצינות תהומית, אבל בו זמנית גם קורצת לצופים בבית כדי להבהיר שהם יודעים כמה מגוחכת כל הסיטואציה.

רותם סלע ואסי עזר, מתוך ''הבוגדים''
רותם סלע ואסי עזר, מתוך ''הבוגדים'' | צילום: קשת 12,צילום מסך מתוך טריילר הסדרה

עם זאת, הפרק האחרון כן הסתיים עם שביב תקווה, כשבסופו עלתה השאלה האם דין יסכים להפוך לבוגד, שאלה שהתשובה עליה כנראה תקבע גם את האיכות של המשך העונה. לא משנה אם אתם אוהבים אותו או שונאים אותו (למרות שיש לי תחושה לאיזה כיוון רוב הצופים נוטים), אי אפשר להכחיש את זה שדין מספק את הסחורה מבחינה טלוויזיונית – הוא נכנס לעימותים, לוקח את המשחק ברצינות, משחק טוב רוב הזמן והכי חשוב, יודע לספר את הסיפור שלו כמו שצריך למצלמה.

תגיות:
אסי עזר
/
רותם סלע
/
קשת 12
/
הבוגדים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף