שאקיל אוניל מוכר את עצמו בזול - וגם את נטפליקס בדרך | דורון ברוש

"מהלכים מנצחים עם שאקיל אוניל" סובלת מעודף לא סביר של תוכן ממומן לטובת חברה אחת, לא חשוב שמה. השאלה האמיתית היא למה שאק היה צריך את הפדיחה הזו ברקורד

דורון ברוש צילום: ללא
מהלכים מנצחים עם שאקיל אוניל
מהלכים מנצחים עם שאקיל אוניל | צילום: נטפליקס
2
גלריה

הנה הסיפור: לפני כך וכך שנים נסקה בשמי הסניקרס נעל בשם ריבוק. בין שאר המותגים המוכרים זכתה ריבוק לנתוני מכירות נאים - לא עברה את נייקי, אבל בשוק הקשוח הצליחה להצליח ולא להיעלם. ההצלחה נמשכה כמה שנים, ריבוק עברה מספר גלגולים מסחריים עד שהחלה לדעוך.

מהלכים מנצחים עם שאקיל אוניל
מהלכים מנצחים עם שאקיל אוניל | צילום: נטפליקס

לבסוף נמכרה ליזם שהחליט להרים אותה מהקרשים באופן לא קונבנציונלי: הוא מינה את שאקיל אוניל לנשיא החברה, את אלן אייברסון לסגן הנשיא, אמר להם: אתם גדלתם עמוק בספורט, קחו תקציב ותחזירו את ריבוק לחיים.

עד עכשיו הכל בסדר. ההחלטה למנות את השניים עסקית, גם אם השניים בעלי ניסיון רב יותר על הפרקט מאשר בעולם העסקי־ניהולי, אבל הכסף הוא של היזם, וזכותו לנהל אותו כרצונו. הבעיה כאן היא התיעוד הדוקומנטרי. לעיניו של הצופה, וגם לפיו, נדחפות כמויות מסחריות של תשדיר פרסום לריבוק. ריבוק פה, ריבוק שם, ביקורים בחנויות ריבוק ברחבי אמריקה, ישיבות הנהלה בענייני ריבוק, ושוב ריבוק ריבוק ריבוק, דיבורי וברבורי ותמונות ריבוק ריבוק ריבוק.

לא יהיה פרוע מדי להמר שלשאקיל יש קשר כלשהו לחברת ההפקה שצילמה את הדוקו המשעמם מאוד הזה. אולי הוא הבעלים של החברה, אולי חבר שלו הוא הבעלים. הוא אומנם שאקיל אוניל, וברור שאילו היה מתמנה לתפקיד, נגיד, חבר הכנסת משה סעדה, הסדרה לא הייתה מצולמת, אבל גם שאקיל אוניל הגדול לא יכול להרשות לעצמו להיות משעמם כל כך ולמכור את עצמו בזול כל כך. גם אם בסוף הוא מקבל מיליונים (שלגמרי לא חסרים לו).

תגיות:
נטפליקס
/
אלן אייברסון
/
ביקורת טלוויזיה
/
שאקיל אוניל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף