נטפליקס מטשטשת גבולות: הסדרה הזאת תגרום לכם לפתוח גוגל

סדרה שמייצרת משחקי מוח מול צופה מבולבל שלא יודע אם מדובר בדוקו או דרמה או סלט של זה וגם זה. מה שבטוח הוא שחבל על הזמן

דורון ברוש צילום: ללא
נעדרים חיים או מתים
נעדרים חיים או מתים | צילום: נטפליקס
2
גלריה

לא צפיתי, צריך לציין, בעונה הראשונה של הסדרה. לזה שלא צפה, כמוני, מדובר בתיעוד של שוטרים במשרד שריף במחוז בדרום קרוליינה המתחקים אחר נעדרים במחוז שנעלמו בנסיבות מעוררות חשש לחייהם. יוצרי הסדרה, ככל הנראה, שמו לנגד עיניהם כאחת המטרות לבלבל את הצופה ככל יכולתם, ולזכותם ייאמר שאת מטרתם זו הם משיגים במלואה.

איכות הצילומים, ריבוי המצלמות, איכות ה"משחק" של מי שבתחילה נחשבים ל"שחקנים" גבוהה מאוד ביחס לסדרת דוקו שגרתית. 1-0 אם כן לסדרת דרמה. שטחיות הדמויות, חוסר המעורבות בחייהן הפרטיים ולמעשה האדישות שמפגינה אליהן המצלמה מעניקה את הניצחון בסיבוב הזה לסדרת דוקו, והתוצאה כרגע מתייצבת על שוויון 1-1.

נעדרים חיים או מתים
נעדרים חיים או מתים | צילום: נטפליקס

בסיבוב ההכרעה נקטע באופן מפתיע סיפורו של נעדר אחד שככל הנראה נרצח אבל גופתו לא נמצאה, וברגל קלה, באמצע הסיפור המאוד אינטנסיבי עד כה, וללא סגירת מעגל, ללא הסבר, מדלגת הסדרה לנעדר חדש, טרי מן התנור, וזהו הרגע שבו מעמיקה הסדרה את קמטי מצחו של הצופה ומשגרת אותו לברר אצל הגוגל מה קורה פה. הגוגל פוסק על דוקו, והניצחון הסופי, 1-2, מוכרז לטובת סדרת דוקו.

אלא שגם לסדרת דוקו יש כללים, ואחד מהם קובע בפירוש: לא תבלבל את הצופה. "נעדרים" עוברת בגסות על הכלל הזה, ולפחות בקרב הצופה הזה מעוררת צער על שהתחיל לצפות בה בכלל ועל הזמן שאבד לו מולה. חבל.

תגיות:
נטפליקס
/
ביקורת טלוויזיה
/
נעדרים
/
סדרות חדשות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף