רמי לוי, שופרסל ויוחננוף נכנסים לשלב האסטרטגי: מאחורי הקלעים של המבצעים

נתוני הלמ"ס חושפים עלייה בפדיון רשתות המזון אך בפועל קיימת ירידה בכמות המכירות לפריט. מסקנה: נתוני הפדיון אינם מספרים את כל הסיפור

חזי גור מזרחי צילום: יחצ
קניות בסופרמרקט
קניות בסופרמרקט | צילום: מרק ישראל סלם
5
גלריה
קניות בסופרמקט
קניות בסופרמקט | צילום: אבשלום ששוני

הצרכן הישראלי למד בשנה האחרונה לשנות הרגלים: לרכוש פחות מוצרים אימפולסיביים, לחפש מבצעים, לעבור למותגים פרטיים או פשוט לוותר על חלק מהמוצרים שאינם חיוניים. במילים אחרות, התנהגות הצרכן הפכה רציונלית יותר , אך גם חששנית יותר.

סניף יוחננוף
סניף יוחננוף | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הפער בין ענפי הצריכה ממחיש כי הצמיחה הכלכלית אינה אחידה, חלק מהתחומים נהנים מעלייה זמנית, אך תחושת הזהירות הכלכלית ניכרת כמעט בכל תחום.

אייל רביד - סניף ויקטורי יבנה
אייל רביד - סניף ויקטורי יבנה | צילום: עומר וידר

המונח “פדיון” מטעה, הוא משדר צמיחה כלכלית, אך בפועל הוא מייצג בעיקר גידול כספי. כאשר מתרגמים את הנתונים לרמה של “מכירות ליחידה”, התמונה מתהפכת: הצריכה בפועל יורדת, למרות שהפדיון גדל. זו אינה תופעה ייחודית לישראל בלבד , באירופה ובארצות הברית נרשמות מגמות דומות, אך בישראל היא מועצמת בשל השילוב של עלויות מחיה גבוהות, ירידה בכוח הקנייה של משקי בית בינוניים, ומבנה שוק ריכוזי.

רשת רמי לוי שיווק השקמה
רשת רמי לוי שיווק השקמה | צילום: יח''צ
תגיות:
סופרמרקט
/
קניות
/
יוקר המחיה
/
דוח הלמ"ס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף