הנתון הדרמטי שהענקיות לא ירצו לשמוע: סיילספורס חושפת זעזוע בשוק

הנאמנות נעלמת: דו"ח חדש חושף שרוב הצרכנים עזבו מותגים, קידומי המכירות המסורתיים איבדו כוח - והמרוץ אחר תשומת הלב של הלקוחות עובר לזירה הדיגיטלית ולבינה המלאכותית

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: באדיבות סיילספורס
2
גלריה

שוק מוצרי הצריכה - אותו ענף שמספק לנו את המוצרים היומיומיים כמו מזון, משקאות, טואלטיקה וניקיון - עובר טלטלה. דו"ח חדש של סיילספורס, חברת טכנולוגיה אמריקאית המתמחה במערכות לניהול קשרי לקוחות (CRM), מגלה עד כמה המותגים מתקשים לשמור על נאמנות: 74% מהצרכנים בעולם החליפו מותג לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

המציאות הזו מכבידה על חברות שמתקשות לשחזר את המתכונים הישנים לצמיחה. העלאות מחירים או מבצעים גורפים כבר לא עובדים, ויותר ממחצית מהמנהלים בענף מודים שהם מתקשים לשמור על רווחיות. חלקם אף מזהים את 2025 כאחת השנים המאתגרות ביותר שידעו.

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: באדיבות סיילספורס

כדי להתמודד, החברות פונות לטכנולוגיות חדשות ובראשן בינה מלאכותית. כמעט תשעה מתוך עשרה מנהלים בענף מאמינים שסוכני AI יהפכו לכלי חיוני תוך שנתיים בלבד, ו-88% בטוחים שהם ישפיעו באופן ישיר על המכירות.

לא מדובר רק באוטומציה טכנית אלא בשינוי עומק, שכן סוכני AI יודעים לנתח דפוסי ביקוש, לאפשר אופטימיזציה של מוצרים, לסייע במו"מ מול ספקים ולחזות במדויק אילו מבצעים יצליחו ואילו מוצרים יתפסו.

הדו"ח גם מצביע על מגבלות של כלי השיווק המסורתיים. קידומי המכירות, שהיוו מנוע מרכזי במשך שנים, הפסיקו להחזיר את ההשקעה ופחות ממחצית מהקמפיינים מניבים תשואה חיובית. לעומת זאת, פרסונליזציה מבוססת AI מצליחה לייצר תוצאות גבוהות בכמעט 20% יותר מתוכניות נאמנות ותיקות. החברות משקיעות יותר ויותר במדיה החברתית ובפרסום דיגיטלי, בניסיון להגיע לצרכנים בדיוק היכן שהם נמצאים.

בסופו של דבר, הנתון הדרמטי - שלושה מכל ארבעה צרכנים שמחליפים מותג בתוך שנה - משקף מציאות חדשה. נאמנות למותג היא כבר לא ברירת מחדל, והחברות שמבינות את זה ומצליחות להציע חוויות מותאמות אישית בעזרת AI הן אלה שיצליחו לשמור על הצרכן גם במציאות כלכלית לא פשוטה.

תגיות:
מזון
/
ניקיון
/
שירות לקוחות
/
בינה מלאכותית
/
משקאות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף