בחציון הראשון של 2025 הובילה צים 1,939 אלף מכולות, לעומת 1,799 מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה עמד על 1,632 דולר בחציון הראשון של השנה, לעומת 1,569 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. והרווח התפעולי בחציון הראשון הסתכם ב-613 מיליון דולר, לעומת 635 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הירידה ברווח התפעולי בחציון הראשון של 2025 מיוחסת בעיקר להעלייה בהוצאות פחת ותפעול, בקיזוז העלייה האמורה במחזור ההכנסות. הרווח הנקי בחציון הראשון של השנה הסתכם ב-320 מיליון דולר, לעומת 465 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה המיוחסת על פי הדו"ח בעיקר לגורמים חשבונאיים של המיסוי על הכנסה.
החברה העלתה את ממוצע טווח התחזית לשנת 2025, עם צפי ל-EBTDA מתואם בטווח של 1.8 עד 2.2 מיליארד דולר ו-EBIT מתואם בטווח של 550 עד 950 מיליון דולר. החברה הכריזה על חלוקת דיידנד בסך שבעה מיליון דולר, או 0.66 דולר למניה.
עוד עולה מהדו"חות של צים, כי הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-24 מיליון דולר, לעומת 373 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA התואם ברבעון השני, הסתכם ברבעון השני ב-472 מיליון דולר – ירידה של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-149 מיליון דולר, לעומת 468 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
עוד עולה מהנתונים, כי צים הובילה 895 אל מכולות ברבעון השני – ירידה של 6% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה ברבעון השני עמד על 1,479 דולר – ירידה של 12% מהתקופה המקבילה אשתקד.
גליקמן הוסיף: החוזקה שלנו טמונה באיכות הצי המודרני והתחרותי שלנו ובגמישות המסחרים שלנו, המאפשרת לנו להגיב במהירות לשינויים בביקושים בכל נתיבי הסחר הגלובאליים שלנו. אנו רואים בגמישות זו מרכיב קריטי, ביכולתנו לפעול באופן דינמי ובמקביל, ממשיכים לאתר הזדמנויות אטרקטיביות שיבטיחו א המשך היעילו של הצי שלנו גם בעתיד".
גליקמן ציין עוד: "אנו משוכנעים שהמחוייבות שלנו למצויינות תפעולית, בשילוב עם הגיוון ההולך בפריסה הגיאוגרפית שלנו, יובילו לחיזוק נוסף של החוסן העסקי בעתיד".
גליקמן סיפר: "לאור הביצועים שלנו עד כה, העלינו את נקודת האמצע של התחזיות שלנו לשנת 2025. כעת אנו מצפים ל-EBITDA מותאים שנתי בטווח של 1.8 מיליארד דולר עד 2.2 מיליארד דולר ול-EBIT מתואם בטווח של 550 מיליון דולר עד 950 מיליון דולר".
"אנו מתכוונים להסתמך על הצי המשודרגת ומבנה העלויות המשופר שלנו, כדי להמשיך ליצור ערך ארוך טווח לבעלי המניות שלנו גם לנוכח דינמיקות שוק מאתגרות ובלתי צפויות", סיפר.