עם מפעל קטן בערד: היזם שמציב תחרות לחברות הקוסמטיקה הגדולות

בגיל 31 בלבד אור לב הר אחראי על מותג הטיפוח המסקרן רידיפיין, שהולך ותופס תאוצה גם במדפים של רשתות הפארם; עם מוצרים איכותיים, מפעל בערד ושמירה על מחירים נגישים, הר לב מספר על ההווה והעתיד

טליה לוין צילום: ג'רמי לדנר
מותג הטיפוח רידיפיין
מותג הטיפוח רידיפיין | צילום: לי אגמון,רידיפיין
4
גלריה

תוך שלושה חודשים בלבד הצליח להכפיל את המכירות פי שלושה, למקם את מוצרי החברה על מדפי כ-500 נקודות מכירה בארץ, ולבנות אקוסיסטם ייחודי של ייצור כחול-לבן - מפעל בערד, כ-50 עובדים מהפריפריה וקווי פיתוח שמבוססים על פורמולות מקצועיות הנגישות לכל כיס.

לב הר מגיע ממסלול לא צפוי: בוגר אוניברסיטת תל אביב, יוצא יחידת 8200 ורואה חשבון, שעבד בפירמה בין לאומית וליווה מקרוב חברות קוסמטיקה בתהליכי הערכות שווי ורכישות. "ראיתי את השוק מבפנים והבנתי עד כמה הוא נשלט על ידי דור צעיר ודינמי, ועד כמה הוא צמא לשחקנים שמבינים את הצרכן", הוא סיפר.

אור הר לב
אור הר לב | צילום: סושיאל רידיפיין

התובנות האלו, יחד עם תחושת חיפוש אחרי אקשן גדול יותר, הובילו אותו לעזוב קריירה מבטיחה ומוצלחת מאוד בתחום אולי יציב יותר, ולעבור לעולם הקוסמטיקה - תחילה במוצרי ים המלח, ובהמשך ביצירת מותג עצמאי שמבקש לא רק למכור שמפו או קרם, אלא להגדיר מחדש את חוויית הצרכן הישראלית.

"אנחנו המפעל"

"התחלתי לעשות הסבה לתחום הקוסמטיקה לפני בערך שלוש וחצי שנים", נזכר לב הר. "בהתחלה בחברה שעסקה במוצרי ים המלח, אך עם הזמן הבנתי שהשוק המסורתי הזה מתקשה להתמודד עם תנודות גלובליות כמו משבר הקורונה. ים המלח, עם השנים, יורד ויורד. רואים את זה בצורה דרמטית".

הצעד הבא היה מהפכה אישית ומקצועית מעבר לעולמות טיפוח השיער. "בסופו של דבר, כולן חופפות. זו הסיבה שהחלטנו ללכת לעולמות של שיער מקצועי ולהנגיש פורמולות ברמת איכות גבוהה, שמצויות גם במספרות, במחירים נגישים לכל כיס. לתת מענה שלא רק עונה לדרישות המקצועיות, אלא גם מחדד את ההבנה של מה הצרכן והצרכנית באמת מחפשים".

רידיפיין אינו מותג בודד, אלא מערך שלם הכולל מפעל בערד, שמעסיק כאמור 50 עובדים ומייצר מוצרי שיער, סקין-קייר ובישום. השליטה המלאה על קווי הייצור מאפשרת לחברה לייצר פורמולות מקצועיות במחיר נגיש במיוחד, בזכות צמצום שרשרת האספקה וחיסכון בעלויות.

"הדרך שלנו להתמודד עם המחסומים היא שאנחנו המפעל. ישירות מהמפעל לרשת הפארם, וכמה שפחות ידיים נוגעות בדרך. אחד הדברים שמרגשים אותי במיוחד הוא להעסיק עובדים מהפריפריה, לתת להם הזדמנות לצמוח ולהיות חלק מקבוצה שמייצרת איכות ברמה בין לאומית", הוא הוסיף, והדגיש שהגישה הזו לא רק מחזקת את המותג בישראל, אלא גם "יוצרת ערך מוסף חברתי. מעסיקים מאמנים ומעצימים עובדים, שמקבלים כלים לפיתוח מקצועי. יש פה אנשים שלא תמיד קיבלו הזדמנות בשוק העבודה, שפתאום הם הופכים לחלק מקבוצה שמייצרת מוצרים ברמה בין לאומית".

לדבריו, רבים מהעובדים עוברים תהליכי הכשרה מקצועיים שמאפשרים להם להתקדם בתוך החברה, מחדרי האריזה ועד לניהול קווי ייצור. חלקם מצאו ברידיפיין מקום עבודה יציב לראשונה אחרי שנים, ואחרים הצליחו לשלב בין פרנסה לבין לימודים אקדמיים או חיי משפחה. "בתפיסת העולם שלי אנחנו לא רק מייצרים מוצר - אנחנו בונים קהילה, וזה הערך הכי גדול בעיניי", הצהיר לב הר.

מוצרי הטיפוח של רידיפיין
מוצרי הטיפוח של רידיפיין | צילום: עידן מלכה

הצרכן קובע

כדי להתמודד עם המצב, לב הר החליט למקד את הפעילות בשוק המקומי. "זו פעם ראשונה שאנחנו באמת מתמקדים בישראל כדי לא להיפגע מהמכירות בחו"ל. אנחנו נלחמים בכל דרך, אבל רוצים להקים מותג מקומי שיהיה רצוף ויענה על צורך במדינת ישראל. ובכל זאת, אנחנו יודעים שהשוק הישראלי קטן, ולכן ההתפתחות העתידית תלויה גם בפריצה לשווקים בחו"ל.

"השאיפה היא להיות מותג בין לאומי שמייצג איכות ישראלית אמיתית, תוך שמירה על שליטה מלאה על הייצור. אנחנו רוצים להראות לעולם שמוצרים שמיוצרים בישראל הם לא רק טובים, אלא גם מובילים. הטכנולוגיה שלנו, הפורמולות שלנו, הידע המקצועי - הכול כאן. החזון הוא שהצרכן ברחבי העולם יזהה אותנו בתור מובילים בתחום הקוסמטיקה לשיער, מבלי לוותר על השורשים המקומיים שלנו".

מה שמייחד את הראייה העסקית של לב הר היא הגישה הישירה לצרכן. "אני מבקר פעמיים בשבוע בנקודות מכירה, יושב בסניפים ורואה איך הצרכן מתנהג. אני שואל המון צרכנים. תמיד הצרכן קובע מה נכון ומה טוב. כך אני מזהה מגמות בזמן אמת: מאילו צבעים מושכים ועד הדרישה למוצרים ללא פראבנים. אני מאוד אוהב להרגיש את השטח ולתת לצוותים שלי להרגיש את השטח. אני מוציא את מנהל קו הייצור לחנויות, לראות איך המוצר נראה על המדף, כדי שיבין שמה שהוא מוציא מתחת ליד שלו בסוף שוכב על המדף, שהצרכן רואה את זה ואיך זה נראה".

אור הר לב
אור הר לב | צילום: רידיפיין

כל החזון הזה מתממש במפעל של החברה בערד, ולב הר הסביר שהמפעל אינו רק מקום לייצור: "המפעל הוא ליבה של רידיפיין. כאן אנחנו מנהלים את כל שלבי הייצור: חדרי מילוי, אריזה, לוגיסטיקה ומשלוחים, וכאן מתקבלת ההחלטה על איכות המוצר, על תזמון ההפקות ועל כל ההתאמות שצריכות להיעשות בזמן אמת".

חוסן ארגוני

לצד ההתמודדות היום יומית עם השוק המקומי והבין לאומי לב הר מציב לעצמו חזון רחב יותר: "רידיפיין לא נולד רק כדי למכור מוצרי שיער. אנחנו רוצים להגדיר מחדש את החוויה הקוסמטית בישראל, להנגיש איכות מקצועית לכל כיס, לתת פתרונות מותאמים אישית ולהוביל טרנדים חדשים שלא נראו במדפים עד היום". הוא הדגיש שהמטרה היא לייצר חיבור אמיתי עם הצרכן: "הצרכן הישראלי רוצה מוצר שהוא גם איכותי וגם במחיר מאפשר, שיכול לספק לו פתרון שמרגיש מותאם אישית - לא רק עוד בקבוק על המדף".

המלחמה האחרונה טלטלה גם את רידיפיין, כמו עסקים רבים אחרים בישראל. לצד החשש מהאטה בצריכה, והקושי הלוגיסטי בהובלות ושינוע סחורה, נאלצה החברה להתאים את עצמה למציאות חדשה. חלק מהעובדים נקראו לשירות מילואים, אחרים התמודדו עם מצבים אישיים מורכבים, ולב הר מצא את עצמו לא פעם מנהל ישיבות צוות מהמקלט. "אנחנו חברה צעירה, כל זעזוע מורגש אצלנו מייד", הוא אמר. "אבל דווקא מתוך הקושי למדנו לעבוד מדויק יותר, להחזיק מלאי קטן, לנהל הפקות גמישות ולהיות קשובים גם לצרכים של העובדים. בסוף המשבר הזה יצר חוסן אחר, גם אישי וגם ארגוני".

תגיות:
עסקים
/
טיפוח
/
מוצרי טיפוח
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף