צפיתם בעונה החדשה של "ניתוק"? כך יוצרים טכנולוגית את אשליית ה"וואן שוט"

העונה השניה של הסדרה המצליחה של אפל נפתחה בצילום רציף לכאורה של 3 דקות. אלא שהכוכב של הסדרה חשף כי לא מדובר בצילום רציף, ולמעשה צילומי הריצה התבצעו על פני כמה חודשים

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
סקוט ב"ניתוק". אשליות אופטיות כוואן שוט
סקוט ב"ניתוק". אשליות אופטיות כוואן שוט | צילום: אפל
3
גלריה

אם צפיתם בפרק הפתיחה של העונה השנייה של הסדרה "ניתוק", ודאי התרשמתם מסצנת ה"וואן שוט" שבה מארק בגילומו של אדם סקוט, רץ במסדרונות הלבנים והאינסופיים של חברת לומון. סצנה זו נראית כאילו צולמה ברצף אחד רציף ומדויק, אך מאחורי הקלעים מתגלה סיפור שונה לחלוטין. אדם סקוט חשף שהסצנה, שאורכה שלוש דקות בלבד, צולמה לאורך חמישה חודשים שלמים ונבנתה מחיבור של עשרה שוטים שונים באמצעות טכניקות קולנועיות מתקדמות.

הטכניקה הזו לא חדשה כלל. כבר בראשית עידן הקולנוע חיפשו במאים דרכים ליצור את אשליית הצילום הרציף – וואן שוט, ופיתחו במרוצת השנים טכניקות שונות שאותן רואים כמעט בכל סרט. אם נראה לכם שהמצלמה נותרה דלוקה בצורה רציפה דקות ארוכות, האמת שונה לחלוטין, ומרבית הסרטים מצולמים בסצנות בודדות קצרות, כשהן מחוברות יחד ליצירת אשליית הרציפות?

ניתוק. טכניקות מתקדמות מחברות בין הצילומים
ניתוק. טכניקות מתקדמות מחברות בין הצילומים | צילום: אפל

מעבר לטכניקות הקולנועיות, סקוט שיתף גם את האתגרים הפיזיים שהציבו הצילומים. כדי להעניק לסצנה תחושה אותנטית, הוא צפה בסרטוני הריצה של טום קרוז כדי ללמוד את תנועותיו ולקבל השראה. ההשקעה ניכרת, שכן תנועותיו של סקוט בסצנה מצליחות להעביר את הדחיפות והלחץ שמארק ס. חש במהלך האירועים.

אלפרד היצ'קוק. מחלוצי השימוש בוואן שוט
אלפרד היצ'קוק. מחלוצי השימוש בוואן שוט | צילום: שאטרסטוק

סצנות "וואן שוט" מעניקות לצופה תחושה של נוכחות מידית ואותנטית. הן מעוררות מתח, שומרות על מעורבות הצופים ומדגישות את תחושת הרציפות של העלילה. למרות שהן דורשות משאבים רבים וזמן ממושך, האפקט הסופי שווה את ההשקעה.

תגיות:
אפל
/
טלוויזיה
/
טכנולוגיה
/
סדרות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף