החידוש המרכזי אינו רק בהצגת המידע, אלא גם באופן שבו הוא נאסף. לפי החברה, מצב הבינה המלאכותית מבצע מאות חיפושים קטנים, מאתר מידע רלוונטי ומנתח אותו בזמן אמת. המידע שגוגל תספק יוצג בפורמט מובנה, לעיתים מלווה בגרפים, טבלאות או תובנות מסכמות.
באופן עקרוני, ניתן לחשוב על המערכת כעוזר אישי עם גישה רחבה לרשת, שמסוגל לייעץ, להמליץ ולבצע פעולות פשוטות בשמכם. חשוב להדגיש, המערכת לא תבצע רכישות או פעולות סופיות ללא אישור אקטיבי מהמשתמש.
בצד ההבטחות, גוגל ניסתה גם להרגיע. המשתמשים יוכלו לשלוט ברמת הגישה של הבינה המלאכותית למידע האישי, ולהפעיל או לבטל את הפונקציות הללו בכל עת.
עבור המשתמשים, מדובר בהבטחה לגלישה פשוטה, מהירה ומעמיקה יותר, אך גם בשינוי הרגלים: עד כה התרגלנו לחפש מונחים, לקרוא כותרות, ולבחור מה להקליק. כעת, גוגל מנסה לקחת אחריות על שלב הסינון וההצגה. עבור אתרים, עסקים ויוצרים, מדובר בשינוי מהותי, שכן אם גוגל מסכמת עבור המשתמש את עיקרי הדברים, ייתכן שפחות גולשים יגיעו ישירות לאתרים המקוריים. בינתיים, בגוגל מציינים כי השימוש במצב החדש כבר הגדיל את משך השהות של משתמשים בחיפושים, ואת רמת המורכבות של השאלות שהם שואלים. מה שמעיד אולי, שמהפכת החיפוש רק בתחילתה.