השר לשעבר אבי ניסנקורן הודיע היום (ראשון) ליו"ר הישראלים רון חולדאי על החלטתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. "לאחר שנים ארוכות כאיש ציבור, אני לוקח היום פסק זמן. כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, וישנם ריבוי מפלגות ומועמדים, החלטתי שמוטב לזוז הצדה ולקחת פסק זמן. אני מעריך את רון חולדאי ואת מועמדי הישראלים, ואמשיך לסייע ככל יכולתי במאבק נגד השחיתות, ולמען כלכלה חברתית ודמוקרטיה יציבה".

ראיון של אבי ניסנקורן בערוץ הכנסת. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

חולדאי התייחס לפרישה ואמר: "אני מכבד את אבי ובחירתו ומודה לו על הדרך המשותפת. אני אמשיך לעבוד ללא הרף כדי לאחד את מחנה המרכז-שמאל. ברור לכל שהדרך היחידה לייצר כוח משמעותי היא ביחד, וכל אחד יצטרך לוותר. הציבור דורש בצדק איחוד עכשיו - ובכך אני מרוכז". 

בהמשך, ניסנקורן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כשר משפטים וכחבר כנסת מנעתי פגיעה חמורה בעצמאות שומרי הסף ובמעמד השופטים. מנעתי פוליטיזציה מסוכנת של מערכת החוק והמשפט. גם כשהמאבק היה כרוך במחיר אישי, לא סטיתי מהדרך ולא התקפלתי מול הניסיונות לחבל ולהחליש את יסודות שלטון החוק".

"בה בעת, בהחלטות רבות כשר משפטים חיזקתי גם את זכויות הפרט והאזרח. נאבקתי באפליה ובגזענות, קידמתי את השיוויון המגדרי, את זכויות הקהילה הגאה ואת השיוויון בין כל אזרחי ישראל. הבחירה במפלגת הישראלים היתה אידיאולוגית במטרה לקדם את אותם ערכים".

כזכור, פרישתו מתרחשת ברקע הידרדרות המפלגה בסקרים - בהם היא אינה עוברת את אחוז החסימה. עפ"י הסקר שפורסם ביום שישי האחרון במעריב סופהשבוע, ישנן שלוש מפלגות הנמצאות במצב הזה - הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' - 2.8%, הישראלים בראשות רון חולדאי צונחת מתחת לקו האדום עם 2.6%, לעומת 4 מנדטים בסקר הקודם.

ח''כ מיקי זוהר ממפלגת הליכוד הגיב על פרישתו של ניסנקורן בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "התפרקות המפלגה של חולדאי היא בשורה לא טובה לימין".