המפלגה הכלכלית בראשותו של פרופ' ירון זליכה הוקמה בסוף דצמבר 2020, לקראת הבחירות לכנסת ה-24. פרופ' ירון זליכה היה החשב הכללי במשרד האוצר בעת שבראשותו עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. באותה תקופה נחשב זליכה לאיש אמונו הבלעדי של נתניהו, אולם לאחר מכן הפך לאחד ממבקריו הגדולים ביותר של ראש הממשלה. בנאום הקמת המפלגה, במועדון בארבי בתל אביב, אמר זליכה: "כמי שהיה החשב הכלכלי של ישראל בעת המשבר הכלכלי הנורא של 2003, לצד בנימין נתניהו, אני קובע באחריות מלאה: ישראל בדרך לפשיטת דרך כלכלית". זליכה הוסיף כי "תוצאה של 10 שנים של מנהיגות שנכנעה למונופולים, לקבוצות הלחץ. אתם יודעים על חשבון מי? על חשבון הצעירים - השכירים והעצמאים".

זליכה הבהיר כי בכוונתו להיבחר לכנסת ולהתמנות לתפקיד שר האוצר. טרם הוצגה רשימת המפלגה ערב סגירת רשימות המפלגות לכנסת, אולם בראיון ל-103FM אמר לבן כספית וינון מגל: "אנחנו הולכים לעשות את זה הפוך, בניגוד לשיח הפוליטי המקובל נעשה את זה הפוך. קודם כל נציג תוכנית עבודה מסודרת ואח"כ אציג את הצוות המקצועי שמתאים לנהל את התוכנית הזאת, נציג צוות של מקצוענים בתחום הכלכלי, החברתי, האקדמי וכן הלאה שמתאים כדי לבצע את הרפורמות הנדרשות לכלכלה ולחברה בישראל, בחינוך בבריאות, ברווחה וכן הלאה. כמובן תוכנית כלכלית עם כל מנועי הצמיחה שנדרשים כדי לחלץ את ישראל מהמיתון הכבד".

לפי שעה זליכה מתקשה לעבור את אחוז החסימה בסקרי המנדטים השונים, ונע סביב 3%-2% מקולות הבוחרים הפוטנציאליים. בנאומיו הרבים מרבה זליכה לתקוף את מרבית המתמודדים בבחירות מימין ומשמאל. כך למשל תקף את נפתלי בנט וגדעון סער על שבעברם לקחו חלק פעיל בממשלות נתניהו אותן הוא מבקר, ומנגד מתח ביקורת קשה על משה (בוגי) יעלון ועפר שלח אשר מתמודדים ברשימות ללא סיכוי ממשי להיבחר, ומסכנים את גוש המרכז שמאל.

חרף הביקורת הרבה על הסכנה שמציב זליכה לגוש "רק לא ביבי" עם החשש מפני תרחיש בו לא יעבור את אחוז החסימה, הציג זליכה את רשימתו והבהיר כי לא יפרוש, ויתמודד בבחירות לכנסת.

הרשימה המלאה:

  1. זליכה ירון
  2. עקירב אסנת
  3. יובל יורם
  4. אל קרנאוי עליאן
  5. תורגמן יצחק
  6. עשהאל נדב אבנר
  7. מנהיימר שרה ציפורה
  8. כריים ואיל
  9. אינברם אליאס קאופמן רוגובסקי עינת