התנועה הליברלית החדשה פרסמה היום (שלישי) את מדד החירות לכנסת ה-23, אשר מדרג את חברי הכנסת על פי תרומתם לחקיקה המקדמת את ערכי חופש הפרט והשוק החופשי.  ח"כ לשעבר שרן השכל זכתה במדד ב-72 נקודות בפער גדול מהמקומות השני והשלישי, כשבמקום השני עומד מתן כהנא מ"ימינה" עם 30 נקודות ועידן רול מ"יש עתיד" עם 25 נקודות בלבד.

הזכייה נקבעה לפי פעילותה של ח"כ השכל בכנסת ה-23 לחקיקת לגליזציה של קנאביס, העברת חוק פקודת הכלבת, תיקון לחוק הוצאה לפועל עבור מי שרישיונו נשלל באופן אוטומטי ועוד חוקים רבים.
 
זאת היא השנה השמינית ברציפות שהשכל זוכה במדד החירות מטעם התנועה הליברלית החדשה. התנועה הליברלית הינה גוף א-פוליטי שבוחן את כלל הצעות החוק של חברי הכנסת בכל מושב לפי השפעתם על חירויות כלכליות וחירויות הפרט. 
  
בנוסף, "תקווה חדשה" זכתה בדירוג המפלגות בפעם הראשונה. כך שלפי המדד תקווה חדשה הינה המפלגה הליברלית ביותר במפה הפוליטית מבחינה כלכלית וחברתית. המפלגה זכתה לתואר בזכות 17 נקודות שנצברו בשקלול פעילותם של חברי הכנסת שרן השכל, יועז הנדל וצביקה האוזר. 
 
בתגובה לזכייה אמרה השכל "זכיתי במקום הראשון לא בגלל אמירות או הצהרות אלא בגלל מעשים. זאת גאווה גדולה להיות חלק מקבוצה אידיאולוגית עם חברי כנסת ישרים, ערכיים ומקצועיים ששמים את טובת האזרחים לנגד עיניהם", והוסיפה: "אני מודה לתנועה הליברלית החדשה, שמצליחה כל שנה למקד את תשומת הלב הציבורית על ערכים של חופש וחירות".