גורם פוליטי העריך היום (שלישי) כי יתכן שח"כ סמוטריץ' מעכב את המשא ומתן בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית כדי "שבליכוד יילחצו וכמו בפעם הקודמת וישריינו ברשימה את אחד מחברי הציונות הדתית". 

בתגובה, גורמים בליכוד דחו את הטענות ומסרו: "לא יקרה.הפעם המצב שלהם טוב בהרבה, אולי הפעם דווקא הם יעזרו לנו ויקלטו אחד מח"כים שאחרי הבחירות יחזור לליכוד". עם זאת, במפלגה עוקבים אחר המו"מ בין הצדדים ואחר פגישת סמוטריץ-בן גביר, שצפויה להתקיים בשעות הקרובות.
 
בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לשיתוף פעולה עם ח"כ בן גביר: "דיברנו אתמול, אנחנו נפגשים היום. אני אומר לכל הדרך, השותפות הזו היא טובה ונכונה, היא התחילה בבחירות הקודמות, יש לי הערכה לאיתמר, אני מצטער שהוא בחר לצאת לקמפיין גדול, הציבור שלנו לא אוהב את הדברים האלה, המטרה היא להביא לפחות 61 לניצחון של המחנה הלאומי".



"צריך לזכור שיש שני מנדטים שאין להם בית, איילת שקד גם הם צריכה להרגיש נוח להצביע לנו וזה מה שצריך לקרות. מה שיביא את הניצחון זה הצורך להגדיל את הגוש, הרשימה צריכה להיות בהתאם. ברור שהולכים ביחד, להשקיע בזה כמה זמן שצריך בחברות. זו שגיאה לנהל את זה בתקשורת. אני חושב שזה מזיק, זה חבל", הוסיף. 

על הפריימריז במפלגה אמר, "אני חושב שזו חגיגה דמקורטית אמיתית שתצא גם טובה. איתמר בחר לא להתחבר למפלגה אחת עם מוסדות משותפים עם בחירות דמוקרטיות משותפות, וזה יוצר גם את החלק של המורכבות. כל השיקולים צריכים להיות על השולחן, עושים את זה בחברות ולא באולטימטומים. אני מצטער על כך כי  זה מכאיב לציבור, צריך לעשות את הדברים מאחורי הקלעים. אני לא מנהל את זה בתקשורת, אני חושב שאיתמר יפעל נכון אם הוא יעשה נכון לפעול כך". 

סקר מנדטים גילה: כך איתמר בן גביר יוכל לקרב את נתניהו לראשות הממשלה

על כך שיעמוד בראש המפלגה שתוקם אמר, "נעשה את הכל באחריות גדולה, כשיש לנו מטרה גדולה מול העיניים, להביא את הניצחון לימין שחס וחלילה לא נתעורר לממשלה בראשותו של לפיד עם המשותפת".

בהמשך תקף את ראשי מפלגות השמאל מרכז, "זה שהשמאל יודע להגדיר שהוא פחות מפחד ממפלגות אחרות ובסוף הוא חושש מאיתנו, אני רואה שיש בזה שבח גדול. אני רק אומר לציבור שאין מה לפחד. לאנשי השמאל בעם ישראל, אל תקשיבו לפוליטיקאים שלכם, יכול להיות שאנחנו נעשה דברים אחרת. מכאן לייצר איזה דמון מפחיד זה חוסר אחריות מוחלט. כל האנשים שמדברים על אחדות הם גדולי המשסעים, ליברמן עם המריצות, לפיד עם כוחות האופל. הם לא מפסיקים לסכסך בין אוכלוסיות במדינת ישראל".

בסיום, התייחס להתפטרותו של מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, ואמר כי "כמו כל דבר זה מורכב, מצד אחד אסון כזה לא יכול לעבור בלי לקיחת אחריות, זה צעד מתבקש, צריך לזכור ששמעון לביא הוא אחד מהאנשים הטובים במשטרה, הוא עשה עבודה יוצאת מהכלל. גם בפשיעה הערבית, בטרור החקלאי, בפרוטקשיין, זה אובדן גדול למשטרת ישראל ולמדינת ישראל, ברגע הזה יש להוקיר לו המון תודה. הוא מסוג המפקדים שמשטרת ישראל צריכה יותר מהסוג הזה ולקיחת האחריות מלמדת שהאיש עשוי מהחומרים הנכונים".

"אני לא חסיד גדול של עריפת ראשים, אני חושב שזה היה צעד בלתי נמנע, אסון אזרחי בסדר גודל כזה זה לא משהו שאפשר לעבור עליו לסדר היום, אני מרגיש עצוב כי הנסיבות מראות שאנחנו מאבדים קצין מאוד מוערך, ואני מאוד מקווה שימונה לו מחליף שידע להכנס לנעליים הגדולות האלה להחזרת המשילות באזור הצפון", סיכם.