הפריימריז בליכוד: בית הדין של תנועת הליכוד החליט היום (חמישי) לשנות את הנוהל ולהגדיל את ההזדמנויות של המתמודדים החדשים להפוך לח"כים. לפי ההחלטה, ח"כ מכהן לא יוכל להתמודד על המשבצת הקבועה לעולה, אלא רק ברשימה הארצית יחד עם יתר חברי הכנסת היוצאת. החלטה מביאה עימה בשורות מעודדות לחברי הליכוד המתמודדים במשבצות העולים והמיעוטים, לאחר שנים בהן חברי הכנסת המכהנים הוקפצו מעלה ברשימה ונכנסו לכנסת במסגרת המשבצות המיועדות לעולים חדשים ולבני המיעוטים.

5 שריונים לנתניהו: כך צפויה להיראות רשימת הליכוד בבחירות הקרובות

מתח גבוה לקראת הפריימריז: בית הדין של הליכוד בהחלטה דרמטית

בדברי ההסבר לפסק הדין נטען כי "בבחירות חל שינוי המגדיל בצורה משמעותית את חוסר השוויון בין חברי הכנסת המכהנים למועמדים חדשים. הכוונה לחוק המעניק מימון לחברי כנסת המתמודדים בפריימריס. על כן, לדעתנו השינוי הזה הוא ההופך את ההתמודדות בין הח"כ המכהן למועמדים חדשים על אותה משבצת לבלתי סביר באופן קיצוני".

"ולכן, מטעמי חוסר סבירות ומשיקולי טובת התנועה אנו קובעים כי יש לבטל את העיוות ולמנוע מח"כ מכהן מלהתמודד על משבצת כלשהי המבטיחה ייצוג למחוזות ו/או למגזרים, ובכלל זה למשבצת העולים החדשים", הוסיפו בהחלטת בין הדין של הליכוד.

בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד  (צילום: פלאש 90)
בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד (צילום: פלאש 90)

כאמור, פסק הדין משליך ישירות על שני חברי הכנסת של הליכוד שבפריימריז הקודמים נכנסו לרשימה במשבצות העולים והמיעוטים: גדי יברקן ופטין מולא שיצטרכו לרוץ ברשימה הארצית. אשר לח"כים לשעבר שאינם זוכים למימון, בית הדין של הליכוד החליט לא לשנות את כללי המשחק הקיימים.