לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: רועי ברזילי.

רועי ברזילי, בן 43, מתמודד לרשימת העבודה לכנסת

מי אני?

"רועי ברזילי, סגן ראש עיריית רמת גן, מתמודד במפלגת העבודה. חבר מועצת העיר רמת גן מאז 2008 ויו"ר התנועה החילונית-ליברלית "רמת גן חופשית". משמש כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, יו"ר הספארי ויו"ר חברת המוזיאונים העירוניים". 

"במקביל לתפקידיי בעירייה, פעלתי ציבורית ופוליטית גם ברמה הארצית והייתי שותף מרכזי למחאת הדגלים השחורים. כשהוגש כתב האישום נגד בנימין נתניהו, ביקשתי להסיר את תמונתו מהקיר של מועצת העיר. נאשם בפלילים, בטח כזה שתוקף את מערכת המשפט, לא ראוי להוקרה ציבורית".

"מאז שאני זוכר את עצמי, מפלגת העבודה היא הבית האידאולוגי והפוליטי שלי. שימשתי כיו"ר נוער 'העבודה' ולאחר מכן כמזכיר המשמרת הצעירה של 'העבודה' ברמת גן. לכן, ההחלטה להתמודד בעבודה היא טבעית ומתבקשת עבורי ומהווה, מבחינתי, סוג של סגירת מעגל".  

מדוע לבחור בי?

"כחבר מועצה וסגן ראש העיר, הוכחתי שרק טובת הציבור ניצבת לנגד עיניי. נלחמתי בגילויי השחיתות בעירייה ובכפייה הדתית ופעלתי ללא פשרות למען תושבי העיר. מאז ומתמיד נאבקתי על דברים שהאמנתי בהם, גם כשנלווה לכך מחיר לא פשוט וגם כשנדרשתי לעמוד מול ראשי עיר וגורמים רבי כוח. 

מחנה המרכז-שמאל ומפלגת העבודה בפרט משוועים לדם חדש – אנשים צעירים, עם סכין בין השיניים, שיילחמו בנחישות עבור הערכים והתפיסות שלנו. כחבר כנסת, אמשיך להילחם בכפייה הדתית, באי השוויון ובשחיתות ובגזענות שבעיניי הם איום קיומי על ישראל לא פחות מאיראן או מכל סוגיה ביטחונית אחרת. לחבריי, חברי 'העבודה', אני אומר – אמלא את שליחותי באופן המסור ביותר, ואעשה הכל כדי שתהיו גאים בקול שלכם".

פרט שלא ידעתם עליי

"תחביב מרכזי שלי הוא לבנות במו ידיי יצירות במגוון חומרים כדוגמת עץ וברזל. כחלק מכך, אני מקדם ברמת גן את מתחם המייקרס - מתחם יצירה שיתופי, פתוח ונגיש לכלל האוכלוסייה, שמאפשר לכל אדם ליצור בחלל משותף עם חומרי גלם ממוחזרים. אני מאוד גאה בפרויקט. יש במיזם הזה שני מרכיבים חשובים שהם חלק מתפישת עולמי - מצד אחד, מתחם עבודה פתוח, שוויוני ונגיש ומאידך, שמירה על איכות הסביבה באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים".