ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, קיים הבוקר (רביעי) הצהרה בשידור חי בעמודי הפייסבוק והיוטיוב שלו, ובה הציג את תוכניתו הכלכלית לקראת הבחירות. לדברי נתניהו, התוכנית כוללת "צעדים נועזים זמניים" כדי לצאת במהירות מהמשבר, ביניהם הקפאת תעריפי הארנונה למשך שנה. נתניהו התחייב להורדת מיסים ולבלימת עליית המחירים, בין היתר באמצעות הפחתת רגולציה והרחבת הייבוא המקביל. בצד השמאלי של המפה הפוליטית לא פרגנו כצפוי ואף תקפו את תוכניתו של יו"ר האופוזיציה.

"חינוך חינם מגיל אפס עד שלוש": נתניהו הציג את תוכניתו הכלכלית

מכחול לבן התקווה החדשה נמסר: "מי שמנע תקציב מדינה משיקולים אישיים ומשפטיים, שם את טובתו האישית על פני המדינה ופגע קשות בכלכלת ישראל - לא ראוי ולא יכול לקדם שום פיתרון בנושא הכלכלי. אחרי הבחירות, נקים ממשלה יציבה ורחבה שתוציא את ישראל מהמשבר - בלעדיו".

מפלגת יש עתיד כתבה בתגובה: "יו״ר האופוזיציה נתניהו ממשיך במסע הפייק ניוז המנותק שלו כדי להסתיר את העבודה שבמשך 15 שנה הוא הזניח בצורה רשלנית ומופקרת את כלכלת ישראל. ממשלת השינוי בראשות לפיד תמשיך להביא השגים במאבק להורדת יוקר המחייה עבור אזרחיות ואזרחי ישראל".

בתגובה לתכנית מסר יאיא פינק, יוזם מחאת החיתולים ומועמד בבחירות (העבודה): "בוקר טוב למי שהזניחו את הגיל הרך במשך למעלה מעשור. אם זה לא היה עצוב היינו צוחקים. אנחנו ההורים הצעירים, כורעים תחת יוקר המחיה. פעוטונים עולים יותר ממשכנתא. להורים ולישראלים נמאס להיות פראיירים והם לא יצביעו לנתניהו ולמי  שפוגע בהם שוב ושוב".

אורי זכי, יו"ר הנהלת מרצ, התייחס גם הוא לתוכנית הכלכלית של נתניהו, ואמר: "ערב בחירתו של נתניהו לראשות הממשלה ב 2009 יוקר המחיה בישראל היה סביר. בשנות שלטונו הארוכות יוקר המחייה עלה בצורה חדה והפך את החיים כאן לקשים, פרט לשכבה קטנה ועשירה לה דאג נתניהו. הרעיון שהוא זה שיוריד את יוקר המחיה הזוי ומופרך כמו שהוא יגן על מערכת המשפט".

יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי כתבה כפרודיה על השיר "Cute Boy" של נונו X ושגיא קריב: "הלו? איפה אתה? אתה פה? איפה היית 12 שנה?".

הלו? איפה אתה? אתה פה?

איפה היית 12 שנה? pic.twitter.com/D3c8yo0dm8

— Merav Michaeli מרב מיכאלי (@MeravMichaeli) August 3, 2022

המועמדת לראשות מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה: "כרגיל מילים ריקות והבטחות הזויות על על בלימת המחירים והורדת מיסים. אין מילה על ערבים ואין מילה על חרדים. כרגיל אצל נתניהו, בניכוי חרדים, ערבים והמציאות מצבנו מצוין. מי שהביא אותנו לתחתית - לא יהיה זה שיוציאו אותנו ממנה".

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן (מרצ): "שום תוכנית של נתניהו לא תסתיר את הכישלון שלו בבלימת עליית המחירים בישראל. הוא ורק הוא אחראי לטרוף מחירי הדיור. הוא זה שאיפשר ליבואנים והיצרנים להפוך את ישראל לאחת המדינות היקרות בעולם. מי שהיה עסוק בנהנתנות וקבלת מתנות לעולם לא יוכל להבין את מצוקת הציבור בישראל".

יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע אמר: "בכל העולם המערבי הדמוקרטיות מבינות שבתקופת משבר שכזאת על הממשלה להכניס יד לכיס ולייצר השקעה ממשלתית לטובת האזרחיים. ההצעה של נתניהו היא בדיוק הכיוון ההפוך שבו הממשלה מסירה אחריות. עלינו לעשות מאמץ לקחת את תיק האוצר בממשלה הבאה".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, צייצה בטוויטר: "טוב שהתעוררו עם חינוך חינם לאחר מעל לעשור שהיו בשלטון! חינוך חינם לגיל הרך הוא דגל של כחול לבן שממשלת נתניהו האחרונה לא קידמה כי הוא עסק בענייניו האישיים. רק אנחנו נדאג לכך שזה יקרה".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה בתגובה לתוכנית הכלכלית של יו"ר האופוזיציה: "נתניהו שכראש הממשלה לשעבר אמר לתושבת הצפון ׳את משעממת׳ כששאלה על חדר מיון קדמי בצפון, שתחתיו מחירי הדיור עלו ב-130% ועלות המחיה התייקרה פי 2, אותו נתניהו שחטף את תקציב המדינה והחזיק אותו כבן ערובה מטעמים פוליטיים צינים, שייבש את השירותים החברתיים שעמדו בפני קריסה, הוא הבעיה לא הפתרון. ציני כל כך לראות איך הוא מאמץ לפני בחירות את השקפת העולם הסוציאל-דמוקרטית של מפלגת העבודה, אפילו 'השתכנע' בחינוך חינם מגיל לידה. אבל כדי לטפל ביוקר המחיה, פירוק המונופולים ומשבר הדיור - צריך את מי שמציעות אלטרנטיבה לביבי ולמדיניות שלו, לא את מי שתחתיו מדינה שלמה נחנקת ולא מצליחה להרים את הראש".