מוטי אוחנה, המתמודד בפריימריז בליכוד, שואף לתת דגש ליישובי הפריפריה. לדבריו: "ביהודה ושומרון קיימים יישובים חזקים ומבוססים, אין כרגע שום סכנה שיפנו אותם בקרוב, ולכן הליכוד חייב להתמקד בפריפריה ולשנות את סדר העדיפויות בחלוקת התקציבים". בשיחתו עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב103FM, סיפר על החלטתו לפנות לזירה הציבורית.

דיווח: זהו העבר הפלילי של מועמד נוסף בפריימריז הליכוד
ייאלצו לשלם: הניצחון של כחול לבן על הליכוד לקראת הבחירות

בפתח השיחה ציין אוחנה היכן הוא מתמודד לראשונה: "אני בגוב האחריות, ברשימה הארצית. צריך פעם לשבור את המוסכמות, מקווה שיהיה בסדר". עוד אמר על מצבו הנוכחי: "אני עובד בזה, משקיע בזה את הכול, וזה משחק דמוקרטי. אני מקווה שיהיה קצת שינוי אצלנו, אני מקווה שדפוסי ההצבעה קצת השתנו בין הדילים למצביעים החופשיים ואחוז המצביעים החופשיים הוא הרבה יותר גדול מפעם. תמיד אני אומר שהסניף הכי גדול שלנו הוא הסניף ברשתות החברתיות ועכשיו יהיה המבחן האמיתי - האם זה סניף של מצביעים חופשיים או שהדילים יותר חזקים". 

על קריאתו להפנות תקציבים מיו"ש לפריפריה, אמרו לו המגישים כי ישלם על זה מחיר פוליטי. "טוב שהזהרתם אותי", אמר, "האמת שכבר לפני שנה כתבתי מאמר גדול ופרסמתי ב'הארץ' לגבי מערכת היחסים בתוך הליכוד עם המתיישבים, עם חלק מהמתיישבים או בעיקר עם הנהגת ההתנחלויות. יש לי כעס רב על הנהגת המתנחלים ועל מה שהיא עשתה בליכוד, יש לי כעס גדול על 30% מהמתנחלים שהצביעו למה שאני קורא בנט ושמאלה, שהם ידעו שבנט לא ילך עם הליכוד. אני באתי במקור מטבריה, ואני רוצה הזדמנות שווה כבר. 40 שנה עזרנו להתנחלויות, בכל מקום שהלכתי הייתי נותן להם גיבוי אוטומטי, אני רוצה שהם יתנו לנו גיבוי".

"זה לא סוד שגם אנשים מתוך הליכוד שקשורים להתנחלויות וגם הנהגת ההתנחלויות נתנו הכשר לבנט כשהם ידעו שהוא לא ילך איתו", ציין אוחנה, "מה שהליכוד נתן ליהודה ושומרון אני רוצה עכשיו שהוא ייתן לעיירות הפיתוח. אני לא נגד יהודה ושומרון, אני בעד ארץ ישראל ולא אוותר על סנטימטר ממנה, אבל הגיע הזמן לנתב את הדברים למקומות שצריך אותם באמת. אני לא רוצה יותר לראות את הרכבות, אני מתכוון לבניינים, שעומדים שם משנות החמישים". 

על האנשים שמואשמים בפלילים ברשימת הליכוד אמר אוחנה כי "זה מפריע לי וזה בהחלט בעיה, זה התדמית של הליכוד. יש הבדל בין מורשע לפלילים לנאשם בפלילים, אז מי שרצים, אלה שהורשעו, זה אכן מפריע לי.  אבל אין מה לעשת, זה המחיר שאנחנו משלמים בדמוקרטיה. הרבה יותר היה מפריע לי אם היה לנו ראש רשימה כמו לפיד שקובע 20 איש או ראש רשימה כמו ליברמן. אם אנחנו החלטנו שאנחנו משחקים את המשחק הדמוקרטי עד הסוף ואם במשחק אדם שהורשע בפלילים אחרי 7 שנים יכול להיות חבר כנסת, אז בטח שהוא יכול גם לרוץ מבחינה חוקית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm