לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: רז קרני.

רז קרני, מתמודד לרשימת מפלגת העבודה

מי אני?

"אלוף משנה במיל', איש חינוך ויזם חברתי ועסקי. נשוי ללימור ואב לארבעה.השחררתי לאחר 28 שנים במגוון תפקידים: צנחן, מפקד ההכשרות ביחידת מגלן, מפקד חוות השומר ומפקד מחו"ה אלון. את שירותי סיימתי כמפקד המערך לקידום אוכלוסיות והייתי אחראי על הקשר של צה"ל עם החברה הישראלית. כיום, כאל"מ במיל', אני משרת כמפקד הגליל המערבי במחוז הצפון בפיקוד העורף. ובמקביל אני חבר הנהלת מועצת עמק יזרעאל. 

"כיום אני יזם - חברתי ועסקי: לאחר שחרורי לקחתי את נסיוני הצבאי ואת מומחיותי בקידום וטיפוח אוכלוסיות ייחודיות בצה"ל, והקמתי את עמותה והמדרשה למנהיגות ישראלית משותפת, אשר בראשה אני עומד כיום. במקביל אני המייסד והבעלים של חברת האנרגיה המתחדשת בין הגדולות בצפון ובחברה הערבית - 'עוצמה סולארית'".

למה לבחור בי?

"נושא החינוך מאוד מעסיק אותי. ישנו ואקום כיום בטיפול במערכת החינוך, ומבחינה אסטרטגית - זהו תפוח האדמה הלוהט ביותר שכן הוא גם משרת את האינטרס ביטחוני-לאומי שלנו (עליונות ביטחונית), את האינטרס החברתי שלנו (צמצום פערים ומוביליות חברתית) ואת האינטרס הכלכלי שלנו (כניסה של ציבורים נוספים לשוק העבודה והעלאת הפיריון במשק)".

משהו שלא יודעים עלי

"שביתי באופן אישי שני מחבלי חיזבאללה בקרבות בכפר עיתא א-שעב במלחמת לבנון השנייה וגם רצתי מרתון אחד ו-13 תחרויות תריאטלון".