לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: תומר אביטל.

תומר אביטל, מתמודד לרשימת מפלגת העבודה

מי אני?

"בן 39, בזוגיות + 1, גדלתי בזכרון יעקב, עיתונאי, ממייסדי "שקוף" - גוף תקשורת עצמאי המחוייב לציבור. בעשרים השנים האחרונות פעלתי בכל הכוח להגביר את מחויבות נבחרי הציבור - לציבור. מאמין ששקיפות מונעת שחיתות ומתכנן להמשיך את המאבק למענה - מתוך הכנסת".

למה לבחור בי?

"אין אצלי 'דברים שרואים משם לא רואים מכאן'. אני מכיר את הכנסת ככף ידי, ויכול לכתוב עליה ספר. למעשה כבר כתבתי. אני בא עם מצ'טה שלופה. יש לי תכנית מפורטת לדמוקרטיה ישירה, להוזלת יוקר המחיה, פירוק קשרי הון-שלטון-עיתון, מלחמה בתעשיית הסוכר ובמזהמים, לצמצום הקיטוב ולחיזוק האופוזיציה - לא משנה באיזה צד אכהן".

בנוסף, התנהלותי תהיה שקופה להחריד כדי לסמן רף חדש של מחויבות לציבור דרך דוגמה אישית. איך? בין היתר אפרסם בקביעות את ניגודי העניינים שלי ומצלמה בלשכתי תעביר את פגישותיי עם גורמים חוץ פרלמנטריים כמו אנשי עסקים ולוביסטים בשידור חי. אני בא למקסימום 8 שנים בפוליטיקה עם אפשרות לחזרה אחרי צינון ארוך. השקיפות והגבלת הקדנציות ישמרו עלי מלהסתאב".

משהו שלא ידעתם עלי

"גיליתי את היופי במוזיקה לפני שנים בודדות. לומד כיום לנגן על פסנתר, גיטרה וחלילית אלט - ונהנה מכל רגע".