לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: אלכס פרידמן.

אלכס פרידמן, מתמודדת לרשימת הליכוד בכנסת

"אני אלכס פרידמן, מנהיג מאבק הנכים ויו"ר ארגון 'נכה לא חצי בן אדם'. נולדתי בעיר פינסק שבבלארוס. בשנת 1990 עליתי לישראל. בשנת 1996 אובחנתי כמתמודד עם מחלת ניוון שרירים מסוג SMA, בעקבות המחלה אני מרותק לכיסא גלגלים ובמשך השנים איבדתי כמעט לחלוטין את היכולת לזוז".

ב"ינואר 2015 יזמתי והובלתי את מאבק הנכים תחת הסלוגן ”נכה, לא חצי בן אדם”. במסגרת המאבק חוקק בחודש פברואר 2018 חוק להעלאת קצבת הנכות בהיקף חסר תקדים של 4.3 מיליארד שקלים ובסך הכול גדל תקציב הנכים בשנים האחרונות בכ-5.5 מיליארד שקלים, בהגדלה משמעותית של קצבאות הנכות של ילדים ובוגרים, שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, ושורה של רפורמות נוספות.

כיום אני מכהן כחבר בוועדה הציבורית לבחינת כללי הזכאות לדיור הציבורי במשרד הבינוי והשיכון, חבר בפורום היוועצות של מינהל המוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי, ומרצה למנהיגות, העצמה אישית וחברתית.

פעילותי לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות והצבתם בחזית החברה הישראלית הביאה להכרה והוקרה, בין היתר נכללתי ברשימות האנשים המשפיעים בארץ ובעולם, זכיתי בתואר איש השנה של ערוץ 9 בקרב דוברי רוסית, ולאחרונה אף זכיתי בתואר "גיבור ישראל" מטעם מוזיאון החירות הלאומי של פילדלפיה, ארה"ב.

למה לבחור בי?

"הגיע הזמן שבמפלגה הגדולה ביותר, מפלגת השלטון, תהיה נציגות לאנשים עם מוגבלות. בשבע וחצי השנים האחרונות פעלתי בהתנדבות מלאה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות. חבריי לארגון 'נכה לא חצי בן אדם' ואני הבאנו הישגים חסרי תקדים. חמישה וחצי מיליארד שקלים נוספו לקצבאות הנכות, לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה ושורה ארוכה של רפורמות משנות חיים. ההישגים הללו הם לא דבר של מה בכך, אך יש עוד הרבה מה לעשות. השאיפה להעלות את קצבת הנכות עד לגובה שכר המינימום, לבטל את חוק לרון, להוביל רפורמות בתחום בריאות הנפש והעובדים הזרים בסיעוד, להעלות את הסיוע בשכר דירה ולאפשר חיים מלאים בקהילה".

"בתקופה האחרונה חשבתי רבות על עתידה מדינת ישראל, בדגש על עתידה החברתי. החלטתי לחזור הביתה לתנועת הליכוד, התנועה שהייתי חבר בה כמעט כל חיי הבוגרים. בעת הזו המדינה שלנו זקוקה ליציבות ולגורם המאחד. המדינה שלנו זקוקה למנהיגות ולניסיון של בנימין נתניהו על מנת להתמודד עם האתגרים, הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים. העבודה המשותפת עם שר האוצר לשעבר, ישראל כ"ץ, שלראשונה שם את ציבור הנכים בראש סדר העדיפויות, הראתה לכולנו שבליכוד רואים אותנו. אני יודע שגם למתפקדי הליכוד הנושאים החברתיים חשובים ביותר. אני מתמודד לכנסת כדי להיות לקולם של הנכים, הקשישים, העולים החדשים וכלל האוכלוסיות המוחלשות. ביחד נעשה שינוי, נעשה ונצליח".