בחירות 2022: המערכת הפוליטית ממשיכה בהכנותיה לקראת יום יום הבוחר שעתיד להתקיים ב-1/11. בתוך כך, שר האוצר, אביגדור ליברמן, השיק היום (ראשון) את קמפיין הבחירות של מפלגת "ישראל ביתנו", והכריז על עיקרי המצע של הסיעה לכנסת ה-25, ביניהם היציבות השלטונית, החזרת המשילות, חיזוק הכלכלה הישראלית וצמצום הפערים החברתיים.

בפתח דבריו, התייחס שר האוצר לנושא היציבות השלטונית במצע, ואמר כי "צריכים להבטיח שמי שירכיב יהיו לו שנתיים שקטות לפניו, שהרווח יהיה של אזרחי ישראל. הצלחנו להעביר תקציב דו שנתי אחרי היעדר תקציב במשך שלוש שנים. הכרתי את כל הממשלות משנת 1996, לא הייתה ממשלה כזאת שעשתה כל כך הרבה כמו הממשלה הנוכחית. כשאני נושא את המאזן הכולל אין ספק שזה הדבר הנחוץ ביותר".

מצע הבחירות של ישראל ביתנו (צילום: מתן וסרמן)
מצע הבחירות של ישראל ביתנו (צילום: מתן וסרמן)

ליברמן הוסיף כי "במשך שנים יש ויכוחים על שיטת הממשלה. ספק אם אפשר להגיע להסכמה בכנסת על דברים כמו בחירות אזוריות וכו'. אני בטוח שגוש השינוי ימשיך להוביל וירכיב את הממשלה הבאה. גם לפני שנפתלי בנט הודיע על התפטרותו הכנתי תקציב מדינה מאוד ברור. זה למעשה תכנית עבודה, עם סדר עדיפויות ברור".

לאחר מכן, התייחס לביטחון האישי וחיזוק המשילות. לדבריו, "הגדרתי מבחינתי את הנושא הראשון כהחזרת משילות וביטחון אישי, נצטרך לגייס 3,000 שוטרים. כל הדיבורים על המשילות הם דיבורי סרק ללא גיוס כוח האדם. מול האתגרים שאנחנו מתמודדים איתם, משטרת ישראל קטנה על כל האיומים, אם זה האיום הפלילי, הטרור והסדר הציבורי. יש לגייס 3,000 שוטרים למחוז דרום, אלף שוטרים למחוז צפון, ועוד שוטרים יחזקו את תחנות המשטרה בכל רחבי הארץ. גיוס שכזה בשנה הראשונה עולה כ-700 מיליון שקל ואחר כך יירד ל-400 מיליון. כמו כן זה ייתן זה שיפור בתנאים ובשכר והתעצמות טכנולוגית".

בסיום, אמר ליברמן כי "יש להגדיל את המענק לניצולי שואה, לשנות את חוק הלאום בכך שגם שגם המיעוט הנאמן יקבל הכרה בתרומה ושיוויון זכויות".