שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ושר המשפטים, גדעון סער קיימו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים משותפת. השלושה התייחסו להצטרפותו של איזנקוט ל"מחנה הממלכתי" ולחזון המשותף שלהם לקראת הבחירות לכנסת ה-25, בעוד איזנקוט בהצהרתו הראשונה כפוליטיקאי נתן טעימה ממשנתו המדינית-ביטחונית וסיפר מדוע בחר להצטרף לפוליטיקה בעת הנוכחית.

בעקבות הצטרפות איזנקוט: כמה מנדטים תביא הרשימה של גנץ וסער? הצביעו

גנץ, איזנקוט וסער (צילום: אבשלום ששוני)
גנץ, איזנקוט וסער (צילום: אבשלום ששוני)

"אנחנו יוצאים לדרך, המחנה הממלכתי, ממשיכים בדרך חדשה, זהו המשך ישיר למה שכחול לבן על כלל חבריה מסמלת מיום היווסדה, המשך ישיר לאופן שבו גדי גדעון ואני רואים את פניה של מדינת ישראל.  גדי מצטרף אלינו יחד עם מתן כהנא וחברים נוספים שיהיו חלק מהסיעה המאוחדת", פתח ואמר בני גנץ.  

"גדי הוא לא רק מפקד עתיר זכויות, הוא אדם עתיר ערכים. גדי עמד במבחנים הקשים ביותר של החברה הישראלית וצבר ניסיון חברתי ועסקי. גדי ואני מכירים שנים רבות ושירתנו את מדינת ישראל ביחד בשדה הקרב - ואני גאה לשרת את מדינת ישראל גם בשדה הפוליטי ביחד איתו", הוסיף גנץ. 

"בחרנו ללכת יחד אחרי שיח ארוך של תוכן, מטרות וכוונות. המכנה המשותף בינינו הוא המכנה הממלכתי. אנחנו בוחרים להתאחד תחת האמונה שכולנו בישראל בטוחה, יהודית ודמוקרטית. אנחנו בוחרים להתאחד כדי לבנות את הכוח של צה"ל, לצמצם את הסכסוך עם הפלסטינים, לשמור על שלטון החוק ולטפל במשילות ביוקר המחייה, ולמערכת החינוך".

"אלו שמכירים אותי יודעים שאני אדם מסורתי. ולצד האמונה, אמרתי שהדת השנייה האזרחית שלי היא הממלכתיות. היא הישראליות והציוניות שזורמת בעורקנו. היא הדרך היחידה להימנע מבחירות שישיות, ולהקים ממשלה יציבה ורחבה שתזכה לתמיכה ציבורית - ביחד נעשה ונצליח, ברוך הבא גדי", סיכם גנץ. 

גנץ הוסיף ואמר במענה לשאלות כתבים: "אני מאמין שכשמדובר על ממלכתיות ואחדות אז צריך להקשיב, לשוחח ולעשות מעשה. אני מאמין שבכוחנו להגיע להישג גבוה בבחירות ולחסום את האפשרות של ממשלה קיצונית שתסכן את מדינת ישראל. לא פוסל את החרדים, מאוד מכבד אותם, הם חלק בלתי נפרד וחיוני מעתיד החברה הישראלית. מאמין שנוכל להתגבר על כל מחלוקת".

גנץ הוסיף: "אין ספק שגדי יכול לתרום למדינת ישראל בצורה מגה משמעותית. אני מתכוון להוביל את המרכז הממלכתי לניצחון, להיות זה שמרכיב את הממשלה, וגדי יישא בתפקיד ביטחוני". 

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

אחריו עלה גדי איזנקוט למסור הצהרה רשמית ראשונה כחלק מהמחנה הממלכתי. הוא פתח וסיפר: "במשך 41 שנים שירתתי את מדינת ישראל כלוחם וכמפקד, הייתה לי הזכות לעמוד בראש צה"ל ולהיות חלק משרשרת המפקדים שבונים את כוחה של מדינת ישראל".

איזנקוט המשיך: "המדינה נקלעה בשנים האחרונות למשבר פוליטי, לאחר שהסתיימה תקופת הצינון גמלה בליבי ההחלטה שלא לשבת מהצד אלא לעשות מעשה. בראייתי, עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים במדינת ישראל. אנו ניצבים בפני אתגרי ביטחון לאומי מהותיים, ואין לנו את הזכות שלא להקים ממשלה מתפקדת למען אזרחי ישראל". 

"אנחנו נדרשים למנוע את האיומים של איראן, לקיים מדיניות פעילה כדי לחסום את ההתפתחות המסוכנת של מדינה דו-לאומית שיכולה להוות סיכון למפעל הציוני, אנחנו צריכים לחתור לשלום מתוך עוצמה. אני מאמין במנהיגות ממלכתית, צנועה ועניינית, ששמה אתכם אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות".

"עלינו לפעול לפתרון בעיות יסוד - מיוקר המחייה, ועד המשילות והמצב בכבישים. אני רואה בחברי בני גנץ שזכיתי לשרת לצידו כאדם הראוי והמתאים ביותר להוביל את המחנה הממלכתי. יחד איתו ויחד עם סער נפעל לפי הכלל - דבר מעט ועשה הרבה".

בהמשך, אמר איזנקוט בתשובה לשאלות כתבים: "אני מאמין שהמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ יגיע למספר מנדטים דו ספרתי גבוה שיאפשר לו להקים ממשלה. זו הדרך לצאת מהמצב שאנחנ ונמצאים בו, ולכן הצטרפתי כי אני מאמין בו ומאמין בדרך". עוד אמר: "בעיניי איש ציבור לא יכול להתמודד לתפקיד ציבורי עם כתבי אישום, זה לא בנורמות שאנחנו רוצים לעצמנו כמדינה דמוקרטית שומרת חוק". 

כשנשאל למה בחר בגנץ ולא ביאיר לפיד ענה איזנקוט: "נפגשתי עם שני ראשי המפלגות ושקלתי את הנושא עמוקות. מאחר ואני מאמין בבני גנץ כאיש שיצליח לאחד ולהוביל את המפלגות הממלכתיות ציוניות בחרתי להצטרף אליו". 

הוא הוסיף: "ההחלטה להצטרף לחיים הפוליטים היא מימוש אחריות ושליחות ואני בא לשנים ארוכות ולא לתקופה קצרה. אני משוכנע שהקו שאנחנו מגיעים איתו יאחד את החברה הישראלית ויביא לקידום האינטרסים של מדינת ישראל".

גנץ, איזנקוט וסער (צילום: צילום מסך)
גנץ, איזנקוט וסער (צילום: צילום מסך)

אחריו עלה גדעון סער לשאת דברים. "אנחנו פונים היום לכל עם ישראל עם בשורה, בשורה חשובה למערכת הבחירות אבל גם לימים שאחריה. זה לא רק מהלך טכני אלא מהלך עמוק שמטרתו ביסוס כוח פוליטי שורשי במדינת ישראל", פתח ואמר.

"התנועה הזאת יכולה להיות ותהיה בית לכל מי שנאמן לערכים המקוריים של התנועה הציונית על גווניה – הציונות הרביזיוניסטית, תנועת העבודה והציונות הדתית. היום זה אפשרי. והיא תהיה גם בית לכל אזרחי ישראל ללא הבדל דת או עדה. הבית הזה יהיה בית דמוקרטי ויחתור לאחדות בעם". 

סער הוסיף: "את איזנקוט הגעתי לפני למעלה מ-20 שנה, ניסיתי להביא אותו בעבר לחיים הפוליטים ואני שמח שהיום הצלחנו. אני משוכנע כי בני גנץ הוא המנהיג היחיד שיכול היום לאחד את ישראל, זו הדרך לייצר כוח פוליטי משמעותי לבחירות הקרובות ולשנים רבות אחריהן".

"זו בשורה שאיש כמו איזנקוט מצטרף לחיים הפוליטים. אני שמח גם על הצטרפותו של מתן כהנא. לשלושתינו חשובה מאוד הזהות היהודית של המדינה, כולנו מאמינה ביופיה של היהדות ללא כפייה. אני מאמין שבכוחה של ההתלכדות הזאת לייצר כוח פוליטי משמעותי, ממלכתי, פטריוטי, מודרך בפעולתו ע"י האינטרס הלאומי, שיביא למערכת הפוליטית שלנו יציבות. עבודה קשה לפנינו, בעזרת השם נעשה ונצליח". 

בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט חותמים על ההסכם לאיחוד (צילום: יחצ)
בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט חותמים על ההסכם לאיחוד (צילום: יחצ)

כזכור, איזנקוט הודיע היום על הצטרפותו לפוליטיקה וחבירתו לכחול לבן-תקווה חדשה. הרמטכ"ל לשעבר בחר בסופו של דבר באפשרות הזאת לאחר שחוזר גם על ידי יש עתיד וראש הממשלה יאיר לפיד

הרמטכ"ל לשעבר ישובץ במקום השלישי ברשימה, אחרי בני גנץ וגדעון סער ויוכל לשבץ עוד אדם במקום התשיעי ברשימה, ככל הנראה חבר הכנסת מתן כהנא ועוד שניים בעשירייה השנייה.