יו״ר מפלגת ״ישראל חופשית דמוקרטית״, חבר הכנסת אלי אבידר, הגיש בשעות האחרונות ליושב ראש הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי, מכתב התפטרות מהכנסת. במקומו, תיכנס שרון רופא אופיר כח"כית בישראל ביתנו. 

מטעה את הציבור? הבקשה של תנועת "ישראל חופשית" מאלי אבידר
אבידר חושף: האם מפלגתו החדשה תשב עם "הרשימה המשותפת"?

חבר הכנסת אבידר הסביר את התפטרותו ואמר כי ״בימים אלה אני יוצא לדרך חדשה. אני מרגיש חובה להחזיר את המנדט מוקדם ככל שניתן, שכן מעבר להיות המהלך כורח של החוק, זה גם הדבר הראוי והמוסרי לעשות״. בנאום ההתפטרות הודה אבידר על תקופתו במפלגת ישראל ביתנו.

בנוסף, התייחס אבידר לחיבורים פוליטיים עתידיים: ״במידה ונראה שחיבור יחזק את הגוש וימנע את חזרת נתניהו, אנחנו נהיה חלק מזה. אבל אנחנו לוקחים בחשבון שיתכן וחיבורים לא יתבצעו כתוצאה מאגו, עקשנות ואינטרסים פוליטיים צרים. ועל כך אני אומר בצורה ברורה - לא נפרוש. נמשיך כפי שהבטחנו עד הבחירות. לגוש השינוי רק מועמד אחד לראשות הממשלה, והוא יאיר לפיד״.

אבידר פירט גם את התכניות הפוליטיות להמשך: "'ישראל חופשית דמוקרטית' מחויבת יותר מכל מפלגה אחרת, למנוע את חזרתו של נתניהו לשלטון ולהעברת חוק נאשם בפלילים כבר בשבועות הראשונים של הכנסת הקרובה. אנחנו מתחייבים להעביר גם חוק נגד עריקות פוליטיות, בשבועות הראשונים להקמת הממשלה. חוק שיאפשר לשמור על יציבות פוליטית בישראל ולמנוע עסקאות שוחד של שיריונים כפי שנראה אותן מתבצעות ברשימות הכנסת הקרובה של הליכוד״.