שר התקשורת יועז הנדל שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והבהיר פעם נוספת כי לא יסכים לתת את ידו לממשלת 61, ללא קשר לזהות העומד בראשה. בנוסף, הוא טען כי "3.5 שנים מנסים לפתות אותי להצטרף לנתניהו ל-61, מעולם לא הסכמתי ולעולם לא אסכים".

הנדל אמר כי "אנחנו אומרים חד וחלק שאנחנו באים להקים רק ממשלת אחדות. ממשלת 61 של נתניהו, אנחנו חושבים שזה רע מאוד, כפי שאני חושב שממשלת 61 של שמאל-מרכז עם המשותפת זה רע, ואתה זוכר את ההתנגדות שלי לממשלה כזאת בעבר, לא סתם, אני עדיין מאמין באותו דבר. אני חושב שממשלה כזאת מסוכנת, ובוודאי ממשלה שמתעסקת רק בנתניהו. אני מניח שאתה לא שואל את זה עליי כי אתה יודע ש־3.5 שנים מנסים לפתות אותי בכל דבר אפשרי כדי להצטרף לנתניהו ול־61 ומעולם לא הסכמתי ואני גם לא אסכים כי אני לא מאמין בזה. אני לא חושב שזה נכון למדינת ישראל וגם איילת הגיעה לאותה מסקנה. אני אומר לך חד וחלק, אנחנו לא נשב בממשלת 61".


השר טען כי מפלגות הנוקטות בגישת "רק לא ביבי" בחרו באסטרטגיית התשה: "המספרים לא מסתדרים גם להם להקמת ממשלה אחרת. אני שמחתי מהממשלה האחרונה וחושב שהיא עבדה מצוין, אבל אי אפשר להקים ממשלה נוספת כזו, לא עבד לנו להסתמך על גורמי קצה. יש אומרים 'נלך לבחירות שישיות ושביעיות עד שנתניהו יתייאש'. אני יכול להבין את התזה, אני רק חושב שזה לא טוב למדינת ישראל".

לשאלתם של כספית ומגל, אם איילת שקד מסוגלת לפרק את השותפות לאחר הבחירות ולקחת מנדטים אל תוך ממשלה בראשות נתניהו, השיב הנדל כי "הגענו להסכמות על 'הרוח הציונית' מתוך הבנה שבקונסטלציה הפוליטית זה הדבר הכי נכון לעשות. גם אני וגם איילת מסכימים על זה".

עוד הוא חשף כי "בכחול לבן רצו בעבר להקים ממשלה עם תמיכה של 15 מנדטים של המשותפת. מאוד כעסו עליי שהתנגדתי. גנץ וכל מי שעמד בראש כחול לבן, למעט גבי אשכנזי אני חושב. הם רצו להקים ממשלה שנשענת על המשותפת, אמרתי להם שזה לא נכון גם אידיאולוגית אבל גם מבחינה פרקטית. אמרו לי 'שמע, זה רק להצבעה אחת', אני חושב שהיום כולם מבינים שאין דבר כזה הצבעה אחת".

עם זאת הוא הבהיר כי "לא אגרור את ישראל לבחירות שישיות, כי אנחנו היחידים שאומרים את האמת. האחרים מציינים שהם יקימו ממשלה שלא קיימת ולא מציינים שהם יהיו מוכנים לבוא לממשלת אחדות כי אין ברירה. הם אנשים רציניים, הם אחראים, אני לא מעלה על דעתי שהם לא יבואו לממשלה כזאת, אני יודע שהם יבואו. אני משוכנע בצורה מוחלטת שבסוף אין אפשרות אחרת מלבד להקים ממשלת אחדות וכל השחקנים מבינים את זה. יש כאלה שלא יבואו מראש. אני יודע שמרצ והעבודה לא יבואו לממשלת אחדות, אני מבין את זה, ואגב אני חושב שזה גם טוב לא להקים ממשלה כל פעם על מפלגה קטנה בקצה".    

על חבירתו של מתן כהנא לבני גנץ, גדעון סער וגדי אייזנקוט טען: "האירוע אתמול זה אירוע שצריך ללמוד אותו וייקח קצת זמן כדי שכל האבק ישכך, אבל בסוף, מתן בחר במה שהוא בחר ואני מכבד אותו. אצלנו בסוף יש בית לימין הממלכתי ולציונות הדתית שלא מרגישים בנוח עם כחול לבן או עם כל מפלגה אחרת שנמצאת בגוש המרכז-שמאל".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm