בחירות 2022: ועדת הכנסת אישרה היום (שני) פה אחד את בקשות הפיצול של מתן כהנא, שירלי פינטו ונפתלי בנט מסיעת ימינה. זאת, לאחר שנדחתה בקשתה של עידית סילמן להתפצל מהמפלגה. גורמים בקואליציה מסרו: "יש גבול לכל תעלול. לא ניתן פרס לסילמן". 

בוועדה ביקשו רוויזיה בעקבות תוצאות ההצבעה על סילמן והיא יצאה להפסקה ממושכת, במהלכה הושגו הסכמות: לאחר שהקואליציה עשתה אמבוש וטרפדה את הפיצול של סילמן, היא הודיעה כי תתנגד לבקשות הפיצול של כהנא, פינטו ובנט. לכן סוכם כי כל השלושה יתפצלו ביחד מימינה כשליש סיעה בשם המחנה הממלכתי, וסילמן תישאר לבדה בימינה. 

בהתאם, לאחר שהוועדה חזרה מהפסקה יו"ר הוועדה הודיע כי ח"כ מתן כהנא משך את בקשתו להתפלגות בהסכמה כך שההצבעה הקודמת התבטלה. הוועדה עברה לדון בבקשת כהנא, פינטו ובנט להתפלגות מימינה. הוועדה הצביעה בעד פה אחד והישיבה ננעלה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ח"כ יוליה מלינובסקי שהיתה בין המתנגדים הציעה לח"כ סילמן להתפטר או לעתור לבג"צ נגד החלטת ועדת הכנסת. לאחר ההצבעה מלינובסקי כתבה בטוויטר: "לא מוכנה לתת פרסים למי שגררה את מדינת ישראל לבחירות מיותרות".

‏"ח"כ סילמן העדיפה את האינטרסים האישיים שלה על האינטרסים של אזרחי ישראל וגררה אותנו לבחירות מיותרות שמשתקות מדינה שלמה. היום היא שילמה את המחיר- לכל שבת יש מוצאי שבת. יש לה אופציה, אם היא רוצה לרוץ בבחירות במפלגה אחרת היא יכולה להתכבד ולהתפטר מהכנסת", הוסיפה מלינובסקי. 

הבקשה היתה של ימינה להתפלג בהסכמה, כך ששישה חברים יתפלגו ממנה וח"כ סילמן תישאר ותהיה בסיעת יחיד תחת השם "אמונה". זהו צעד שאפשרי רק כאשר מגיע בהסכמה ואין לו משמעות על יחידת המימון.

כאמור, הרוב התנגד (מלינובסקי, טופורובסקי, מואטי וטור פז). היועצת המשפטית של ועדת הכנסת עו"ד ארבל אסטרחן הסבירה כי התנגדות של ועדת הכנסת לבקשת התפלגות בהסכמה הוא מקרה חריג, ועתה בוחנים את הנושא במהלך ההפסקה עד לחידוש הדיון. 

לדבריה, זכור לה רק מקרה אחד כזה שהועדה דחתה בעבר בקשת התפלגות בהסכמה של ח"כים ברשימת הגימלאים שרצו להצטרף למפלגה של גאידמק.