לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: מאזן אבו סיאם.

מאזן אבו סיאם, מתמודד על מקום ברשימת מרצ

מי אני?

"ד"ר מאזן אבו סיאם, בן 47, נשוי ואב לחמישה, חבר מרכז מרצ, וטרינר במקצועי, תושב רהט וחבר מועצת העיר משנת 2013. סיימתי את לימודיי האקדמיים בווטרינריה באיטליה ויש לי תואר שני במנהל עסקים ממרכז פרס ברחובות. הקמתי מרכז לקידום חקלאות צאן והכשרת חקלאים יהודים וערבים, פרויקט שאני רואה בו שליחות ממדרגה ראשונה". 

למה לבחור בי?

"את דרכי הפוליטית התחלתי כנער במפלגה העבודה, אך מהר מאוד הבנתי שמרצ היא הבית הפוליטי והאידאולוגי שלי ומשקפת את עמדותיי בצורה הטובה ביותר. גדלתי במשפחה ערכית שהחדירה בי אהבה וכבוד לאדם באשר הוא. אני מתמודד לרשימת מרצ כדי לממש את השקפת עולמי המקדשת שוויון, זכויות אדם, מאבק בגזענות על כל סוגיה, פתרון צודק לסכסוך הישראלי-פלסטיני ולסוגיה הבדואית בדרום הארץ". 

"אסור להיות מקובעים ולהישאר במקום. מרצ צריכה להתחדש ולהתחזק, בעיקר בחברה הערבית. כחבר מועצה ברהט שפועל רבות למען תושבי העיר ולמען תושבי הנגב, יש לי היכולת להביא למרצ הרבה מאוד קולות מקרב החברה הערבית. באישיות שלי ובדברים שעשיתי לאורך חיי, אני מגלם את הערכים שכל כך מאפיינים את מרצ – שוויון, חתירה לשלום וזכויות אדם". 

פרט שלא ידעתם עליי

"קצת לפני פרוץ הקורונה בסין, ובצירוף מקרים מופלא, חקרתי את הנגיף בבעלי חיים, דבר שנתן לי ידע ויתרון עצום בהבנת המסוכנות שלו. התחלתי לבנות מערך חירום מיוחד, שפעל מסביב לשעון, לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיי אדם. המערך החשוב שבניתי, בעזרת שותפים רבים, סיפק בתקופת הקורונה מענה בריאותי ונפשי לכלל החברה בישראל ובעיקר לאוכלוסייה הבדואית המופלית והמוחלשת".