ראש ממשלת ישראל ח"כ יאיר לפיד השתתף הערב (שבת) באירוע חגיגות 20 שנה לייסודו של איגי, ארגון הנוער והצעירים הגאה בישראל. הגעתו לאירוע תהווה ציון דרך היסטורי בחיי הקהילה הגאה בישראל שכן מעולם לא נכח ראש ממשלה מכהן באירוע חגיגי ורשמי של הקהילה הגאה.

"אני רוצה לחלוק אתכם נתון שעשוי להפתיע אתכם: לפי סקר נרחב שנערך בשנת 2019, לא פחות מ-78% מהציבור בישראל תומכים בנישואי להט״ב. אין להם בעיה עם משפחה של אבא ואבא, או אמא ואמא", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו, "זה אומר שהרוב המכריע של עם ישראל, בדרום במרכז ובצפון, מצביעי רוב המפלגות, מצביעי יש עתיד ומצביע הליכוד ואפילו חלק גדול מהדתיים, מסכימים עם העיקרון הבסיסי בו לכל זוג, מכל מין או מגדר, יש זכות להחליט איך למסד את הקשר הזוגי שלהם ואיך לממש את אהבתם. לכל אדם יש את הזכות הבסיסית להיות הורה ולהקים משפחה".

"השאלה הגדולה היא: אם רוב הציבור איתנו, למה כל הצעות החוק שלנו בנושא נפלו או נתקעו?", הוסיף, "למה אני ראש הממשלה הישראלי הראשון שהגיע לאירוע של הקהילה הגאה? למה פוליטיקאים ישראלים בולמים מהפיכה חברתית חשובה וצודקת ואפילו פופולרית? התשובה היא שהם מפחדים. 78 אחוזים איתנו, אבל הם משקשקים מה-22 האחוזים האחרים. כמו בכל תחום אחר, אפשרנו לקיצוניים, לצעקנים, לשונאים, להשפיע הרבה יותר מדי. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

לאחר מכן אמר לפיד כי "אנחנו חייבים את זה לשירה בנקי. אנחנו חייבים את זה לניר וליז מהבר נוער. אנחנו חייבים את זה לכל ילד או ילדה בפריפריה שפוחדים ומרגישים שהם צריכים להסתיר סוד נורא. אנחנו צריכים לחבק אותם ולהגיד להם שאנחנו איתם. המשימה שלנו - של האנשים שמאמינים בכבוד ושוויון לכל אדם - היא לצעוק ולהילחם לא פחות חזק מהלהטבופובים והגזענים. הם מפסידים במלחמה הזו. הם יישארו גזענים ולהטבופובים, אבל הילדים שלהם כבר לא יהיו".  

"לפני עשרים שנה כמעט אף אחד לא דיבר על זכויות להט״בים. מעט מאוד אנשים פעלו כדי לשנות את המציאות. אבל אז התברר שזה כל מה שצריך – מעט אנשים עם אומץ ושכל שלא פחדו לתבוע את הזכויות שלהם. בשולחן השבת שלנו, אצלי בבית, כמו בהרבה מאוד משפחות בישראל, יושבת האחיינית המופלאה שלי נוגה, יחד עם בת זוגה המופלאה לא פחות ליטל (שתיהן נמצאות כאן היום). לידן יושבים בני יואב, עם ארוסתו שי. אין שום סיבה בעולם שלנוגה וליטל יהיו פחות זכויות מיואב ושי. את זה אנחנו הולכים לשנות", ציין. 

לסיום אמר ראש הממשלה לפיד: "תפקיד הממשלה הוא לוודא שכל אדם ירגיש בטוח בסביבה שלו, בבית הספר, בבית. ממשלת ישראל תתייצב נגד כל גילוי אלימות ושנאה נגד הקהילה. לאף אחד אין מנדט על הגוף שלכם, ובטח לא על הרגשות שלכם. תהיו גאים במי שאתם. לא אתם עומדים למבחן, החברה הישראלית עומדת למבחן. הרוב הצודק והדומם מדי עומד למבחן. אנחנו נלחמים למענכם, אבל גם על נפשה ודמותה של המדינה". 

יאיר לפיד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

איגי נוסד בשנת 2002 ומפעיל היום מעל 120 קבוצות ומועדוני נוער לצעירים ונוער להט"ב ברחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת, מתמודד עם סוגיות של נוער וצעירים בסיכון, מאבק בלהט"בופוביה במערכת החינוך, ועבודה למען להט"בים מהחברה החרדית, הערבית והקהילה הטרנסית.

באירוע עצמו התקיים קונצרט ייחודי בו תזמורת ירושלים מזרח ומערב תנגן עיבודים חדשים משיריה של דנה אינטרנשיונל, זמרת פורצת דרך ששינתה את פני התרבות הישראלית ואת פניה של הקהילה הגאה ויבצעו אותם הזמרות אילנית, גלי עטרי, קורין אלאל, נונו, אנה זק, זהבה בן, ואלרי חמאתי, אורנה דץ, שרון חזיז, דפנה דקל, ואיגי וקסמן. את המופע מביים משה קפטן ומפיק שמעון שירזי.

מנכ"ל איגי עופר נוימן אמר "ככה עושים היסטוריה. במעשים. הגעתו של ראש הממשלה לפיד לאירוע שמסמל שוויון, הכלה, גאווה וביטחון לכולן וכולם היא צעד שיהדהד עד לביתה של כל משפחה בישראל, לתוך כל ארון חשוך בו נער או נערה נמצאים, ולתוך הלבבות של רבים מאד בקהילה הגאה בארץ ובעולם".