שר המשפטים גדעון סער ידוע כמי שאינו בוחל במילים והתקפות על אנשי מפלגתו הקודמת "הליכוד" והעומד בראשה בנימין נתניהו. הבוקר (שישי) שוחח סער עם ניסים משעל ב-103FM וניצל את הבמה על מנת לתאר את המדינה אליה יקומו אזרחי ישראל אם נתניהו יצליח להשיג 61 מנדטים: "נתעורר למשטר חדש שגולש לכיוון הדיקטטורה".

סער הסביר כי סקרי המנדטים אינם מציגים את האמת כפי שתהיה ביום הבחירות ולכן אינו מתרגש מהעובדה ש"המחנה הממלכתי" עומדת רק על 13 מנדטים. לאחר מכן הוא פירט כיצד תיראה ישראל אם הליכוד ישב מאחורי ההגה של המדינה: "התוכניות שמוצגות היום ע"י גוש נתניהו - דודי אמסלם, סמוטריץ', בן גביר ואמיר אוחנה, הן קיצוניות והן ירסקו את האיזונים והבלמים בשיטת המשטר שלנו. למעשה, אנחנו נתעורר לא לחילופי שלטון אלא למשטר חדש לגמרי, שגולש לכיוון של דיקטטורה. אני יודע שאני אומר דברים לא פשוטים. אם יהיו 61 מנדטים לגוש נתניהו הוא יניח את התוכניות שהוא יקום לבצע על שולחן הכנסת".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"מדובר בדברים שהם אומרים בגלוי, וגם עשה את זה אתמול דודי אמסלם. הם אומרים 'אנחנו נעביר את שיטת בחירת השופטים לממשל'. זאת אומרת, שהממשלה באישור מליאת הכנסת תקבע מי הם שופטי בית המשפט העליון. הם אומרים שהם יעשו פסקת התגברות ברוב של 61. אגב, אין לי בעיה עם פסקת התגברות ברוב מיוחס, אבל כחלק מחוק יסוד חקיקה מאוזן. מה שהם אומרים הוא שראש הראשות המבצעת, דהיינו ראש הממשלה, ישלוט בראשות השופטת, המחוקקת, והמבצעת. זו, גלישה לדיקטטורה, וזה מה שעומד במרכזה של מערכת הבחירות הזו", הוסיף שר המשפטים.

בשלב זה משעל טען כי מדובר ברצון לא רק של אנשי הליכוד, אלא של העם. על כך השיב סער: "לכן אנחנו נאבקים. אני מאמין שרוב העם לא רוצה להתעורר למדינת ישראל שהיא שונה מכל מה שהכרנו ב־74 שנות קיומה. העם רוצה מדינה שיש בה ראשות שופטת עצמית. אגב, זה לא אומר שלא צריך לעשות שינויים ותיקונים ברשות השופטת. אני התחלתי עם זה, ובשנה החולפת עשיתי הרבה מאוד דברים. למשל, דרך בחירת השופטים לבית המשפט העליון. מהשנה הקרובה יהיה שימוע פומבי, טלוויזיוני, למועמדים לבית המשפט העליון. דבר שבעבר נשמע היה דמיוני. יש הבדל בין התיקונים הללו, כשאני התחלתי במלאכה בשנה האחרונה, לבין הרס מוחלט של הרשות השופטת".

משעל המשיך להקשות וביקש מסער להתייחס לאמירות מצד אמסלם, לפיהן היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה היא, כך לדבריו של אמסלם, "שפוטה של גדעון סער": אלה כמובן הבלים. אני הבאתי מועמדת שגם עברה את הוועדה בראשות הנשיא גרוניס, היא עצמאית, לחלוטין לא פוליטית, ובצעה תפקידים בכירים. יש לה מוניטין שמכירים אותה ואין לדברים האלה יסוד. מה אומר אמסלם פה? כמו שהוא לא רוצה בית משפט עצמאי הוא לא רוצה יועץ משפטי עצמאי לממשלה. הוא רוצה לשלוט. שיטת המשטר והמשפט שלנו יועץ משפטי מכהן שש שנים, גם אם ממשלה מתחלפת. אם אתה רוצה להפוך אותו למינוי פוליטי אז אתה בעצם מכניס פוליטיזציה לתוך התביעה הכללית כדי לקבל תביעה לא עצמאית, כזו שתלויה בדרג הפוליטי. לזה אני קורה ריסוק האיזונים והבלמים. יש הבדל בין לתקן לבין להרוס. מה שמצעים היום בליכוד ובמחנה נתניהו המשמעות שלו היא לחיות בלי רשות שופטת עצמאית זה לא משטר דמוקרטי זו רפובליקת בננות".

חברי מפלגת הליכוד במליאת הכנסת  (צילום: נועם מוסקוביץ')
חברי מפלגת הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מוסקוביץ')

שר המשפטים אף טען במפורש כי הדברים נאמרו בידיעה מלאה של נתניהו: "ללא ספק. אי אפשר להיות עיוורים. הם שמו על השולחן את כל התוכניות שלהם להרס מערכת המשפט ולהפיכת המדינה בה ישלוט רק אדם אחד, ראש הראשות המבצעת. רוב הישראלים, לא רוצים לחיות במדינה כזו".

על האפשרות שהחרדים ינטשו את נתניהו אם לא יצליח להשיג 61 אצבעות להקמת ממשלה: "אני חושב שיש הרבה מאוד גורמים, כולל במפלגות החרדיות, שאם נתניהו יכשל הם יקיימו שינויים מרחיקי לכת. יהיו התפתחויות, ואני מעריך שלא יהיה סבב שישי של בחירות, ותקום ממשלה בהרכב אחר. מעבר לזה, אני לא מוציא מכלל אפשרות שביבי עצמו יפעל בצורה שונה. אינני יודע מה יקרה אם לא יהיו 61 מנדטים. מה שאני אומר הוא שיהיו כוחות שיפעלו לממשלת אחדות לאומית".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm