מתקרבים ליום הבוחר: כלל המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-25, שיחולו בעוד כחודש וחצי, הגיעו היום (רביעי) כדי להגיש את רשימות המועמדים הסופיות. מפלגות נוספות צפויות להגיש מחר את רשימותיהן. בין אלה שהספיקו כבר להגיש את המסמכים, ניתן למצוא את חברי מפלגת "הפיראטים", אשר ביקשו מוועדת הבחירות המרכזית לבטל באופן כליל את אחוז החסימה.

נציגי המפלגה שהתייצבו בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, היו נועם כוזר, דן בירון ורועי קלייטמן, כאשר עם כניסתם אמר השופט עמית: "בסוף, אעשה לכם בחינה, אם אתם מכירים את השיר יידישע פיראטים". קלייטמן השיב: "שמעתי שהכנסת היא מקפצה טובה לאח הגדול".

"אנו חלק מצי של מפלגות פיראטיות בעולם. והמקום הזה מכיל רק 120 מושבים. אנו רוצים לעשות לגליזציה של השיח הציבורי", אמר דן בירון, עיתונאי ואיש טלויזיה בגמלאות, בפתח דבריו. הוא הוסיף: "אנו מקווים שהמפלגה שלנו תצליח להעביר את רעיונותיה באופן שתהיה דמוקרטית דינמית. לא רק ייבחר אדם לאיזה משרה ויעשה דילים, אלא יצטרך לקבל את הסכמת בוחריו".

"זה הרעיון המרכזי שלנו - רעיון אינטרנטי, דמוקרטיה אינטרנטית. אנו מפלגת הקולות הצפים. באנו להשמיע קולות יותר מאשר לגרוף קולות. ביקשנו בעבר להקים ערוץ יוטיוב כדי להגיש תעמולת בחירות באמצעות האינטרנט", הסביר, "אנו מבקשים בשם כל המפלגות הקטנות לבטל את אחוז החסימה".

הוא סיכם: "המטרה שלנו היא לעשות לגלזיציה של השיחה הציבורי. ביטול אחוז החסימה לחלוטין. אנו מאמינים שהנוף הפוליטי והתקשורתי לא נושף בעורפנו אך אנו אופטימים".