משך למעלה מ-15 שנות פעילות ציבורית נמרצת, יצרה לעצמה תנועת אומ"ץ, הנאבקת למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, מוניטין מרשים. בין השאר התנועה חשפה את פרשת הצוללות, הגישה עתירות שהתקבלו ע"י בג"ץ בסוגיות חשובות כגון תעריפי ארנונה לא אחידים, נאבקה למען נכי צה"ל, הובילה לחקירה פלילית של פרשיית שוחד חמורה שבה היו מעורבות חברת החשמל ו"סימנס", ועוד ועוד.

כעת טוענת אומ"ץ כי השם הטוב של התנועה נמצא בסכנה – עקב הקמת מפלגה שבחרה לעצמה את השם "אומץ לעם". ברשימת מקימי המפלגה ניתן למצוא שמות מוכרים כגון אורלי וילנאי (שבינתיים, על-פי פרסומים שונים, הופרשה), פרופ' צביקה גרנות, ד"ר אמיר שחר, לימור פרירא ואחרים. מאז הקמת המפלגה, התקבלו פניות רבות בתנועת אומ"ץ – של אזרחים התוהים מדוע התנועה הא-פוליטית נכנסה לפוליטיקה.

ראשי תנועת אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, מיהרו לפנות לראשי המפלגה בדרישה כי יחדלו להשתמש בשם "אומץ". לפני כשבועיים התקבלה התשובה: "אל דאגה, השם שונה".

למרות ההתחייבות של נשות ואנשי המפלגה, נמשך השימוש בשם "אומץ". בנוסף, חלק מהמטרות של המפלגה מוצג באופן דומה למטרות תנועת אומ"ץ, ומחזק עוד יותר את הטעיית הציבור. בהתאם שלחו ראשי אומ"ץ אל ראשי המפלגה מכתב התראה חמורה: "אם לא תסירו לחלוטין – ולא למראית עין – את המילה 'אומץ' משם המפלגה לאלתר, וכן תוציאו הודעה לעיתונות הארצית בדבר שינוי השם – ננקוט בצעדים משפטיים".

פליצ'ה פלד הבהיר כי התנועה לא תהסס להגיש תביעה כספית בגין הפגיעה במוניטין, הן על הנזק שכבר נגרם והן על נזקים עתידיים. לנוכח המוניטין שרכשה תנועת אומ"ץ בעמל רב לאורך שנים רבות, הפיצוי הכספי, אם לא יהיה מנוס מלנקוט צעד זה, צפוי להיות משמעותי.