גם לאחר סגירת הרשימות, העימות בין מפלגת העבודה לראש הממשלה יאיר לפיד נמשך. היום (שבת), מתחה ח"כ אפרת רייטן (העבודה) ביקורת על ראש הממשלה בעקבות הפיצול ברשימה המשותפת ואמרה כי הופתעה כמו רבים אחרים מההתפצלות ( של המשותפת ) שהיתה ברגע האחרון. לדבריה "היה צורך מהאחראים על הגוש כן לתת את הדעת במקום להתעסק עם שתי מפלגות שעוברות את אחוז החסימה".

השר פריג' מזהיר: "מפלגת העבודה תשלם את המחיר על פיצול המשותפת"

סקרי מנדטים חושפים: כך פיצול הרשימה המשותפת משפיע על תמונת הגושים

במשותפת תוקפים את בל"ד: "החלטה חסרת אחריות, מקווה שלא יתמודדו"

מנגד, השר מאיר כהן (יש עתיד) התייחס לטענות ואמר כי הם "לא מחליטים על מפלגות ערביות. ניסינו לעשות אצלנו בגוש איחוד והוא לא צלח. לדעתי מרצ והעבודה היו צריכים להתאחד ואני מאחל להם הצלחה. לגבי הערבים זה העניין שלהם. אנחנו לא מתערבים. טוב שסמי אבו שחאדה ובל"ד יהיו מחוץ לכנסת.

"הפיצול הוא עניין שלהם. אני אמרתי שהמשותפת לא תהיה חלק מהממשלה. זאת הסיבה, הקיצוניות . גם מדינה דמוקרטית וליברלית צריכה להציב גבולות לאנשים קיצונים משני הצדדים. אנחנו אין לנו יד ורגל בדבר הזה, בפיצול המשותפת", הוסיף בהתייחסו לטענות שעלו מצד בל"ד, לפיהם לפיד פעל לפירוק הרשימה המשותפת.

 "לא נגיש בקשה לפסול אף מפלגה -  לא בל״ד ולא בן גביר"

בתוך כך,  ח״כ נעמה לזימי (העבודה) התייחסה להשתתפות אפשרית של חד״ש ותע״ל בקואליציה הבאה וציינה באירוע שבת תרבות ברמת השרון כי "כל מי שיסכים לקווי היסוד שתוקם הממשלה, צריכה להיבחן האופציה מולו. הקווים הם ברורים בנושאים הלאומיים ומדיניים. מפלגת העבודה רוצה להקים ממשלה חלופית לגוש השני. אנחנו את השאלות של הישענות לסוף".

"באשר לתחזוק הממשלה מבחוץ והישענות אני מאמינה שזה פחות יציב פוליטית מאשר להיות חלק מן הממשלה. הישענות מבחוץ, אם תהיה, תגיע על בסיס סוציאלי. כלומר, יתכן שסעיפים בקווי היסוד של צמצום פערים והשקעת משאבים מקומיים יאפשרו הישענות מבחוץ, אבל אני משאירה את זה למי שצריכים להרכיב את אותה הממשלה״, הוסיפה.

 ח״כ נעמה לזימי על חד"ש ותע"ל (צילום: טל שנידר)

לעומת זאת, שרת האנרגיה, קארין אלהרר (יש עתיד), שללה את האפשרות: ״אנחנו בעד מדינה יהודית ודמוקרטית עם ערכים וליברלים. במידה ותע״ל וחד״ש ירצו להמליץ בבית הנשיא, אף אחד לא מתנגד להמלצות. הם לא ישבו בממשלה, אלא אם הם יסכימו לקווי היסוד. אני לא יודעת לשבת עם בן אדם שלא מבין שסבא וסבתא שלי באו ממרוקו לשבת במדינת היהודים".

אלהרר התייחסה גם להליך פסילת הרשימות, שהוא השלב הבא במערכה הפוליטית. לשאלה בנוגע להליכי פסילה נגד בל״ד, בהם השתתפה יש עתיד בעבר ציינה אלהרר, שהפעם הם לא יגישו בקשת פסילה נגד בל״ד. ״אנחנו לא נגיש בקשה לפסול אף מפלגה. לא את בל״ד ולא את בן גביר. לצערנו בעבר ההליכים ממילא נהפכו על ידי בג״ץ (בנושא הפסילוֹת) כך שאין משמעות למהלך הזה״. 

ח"כ מירב בן ארי הצטרפה לדבריה של השרה אלהרר ואמרה באירוע שבתרבות בכפר יונה כי "במהות שלה, המשותפת לא מקבלת את ישראל כיהודית ודמוקרטית. בוודאי שאם יש הצבעות ספציפיות, נשתף פעולה, אבל כשותפים לממשלה זה לא יקרה. הרבה יותר מכעיס את המשותפת זה מנסור עבאס, כי דווקא אתו שיתפנו פעולה, בלהעביר תקציבים ולהילחם בפשיעה בחברה הערבית, והוא היה שותף אמיתי. לא ראיתי את זה במשותפת, להיפך, הם רק הקצינו השנה".