בחירות 2022: יו"ר מרצ זהבה גלאון שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההכנות לבחירות המתקרבות, על בקשתה של מרצ לפסול את עידית סילמן מלהתמודד ברשימת הליכוד, ומנגד הבהירה: "דוחה את פסילת בל"ד על הסף. אני דואגת גם לגוש, לפיד וגנץ צריכים לעשות מאמץ מאוד משמעותי שהציבור הערבי ייצא להצביע". 

נאום הניצחון של יו"ר מרצ החדשה זהבה גלאון, קרדיט: אבשלום ששוני

בפתח הדברים התייחסה גלאון לבקשת מרצ לפסול את סילמן ואמרה כי ועדת הבחירות תראה את הנתונים שהציגו ותגיע להחלטה. "אנו מעריכים שהיה פה מהלך של מה שמכונה לכאורה שוחד בחירות. אנו הצגנו שורה של טיעונים בדרישה שלנו לוועדת הבחירות והיא תראה האם הטיעונים עומדים בקנה אחד עם הדרישה.

גלאון הוסיפה: "הערכה שלי היא שזה יגיע לבית המשפט - אין סיכוי שמישהי שקיבלה, לכאורה, שוחד בחירות תתמודד ברשימת הליכוד לכנסת. אם לא היינו חושבים כך ולא היינו מבססים את הטענה שלנו, לא היינו מגישים את הדרישה. חשבנו שהדרך הנכונה לעשות זאת היא דרך וועדת הבחירות, לא חשבנו שיש מקום לחקירה פלילית, אבל בואו נראה מה יגיד השופט". 
  
על רקע הקמפיין להעלאת אחוז ההצבעה בחברה הערבית, אמרה: "הפיצול במשותפת צריך להביא לכך שגם חד"ש ותע"ל יהיו שותפות רלוונטיות לגוש השינוי". על פסילת בל"ד, אמרה גלאון כי היא מתנגדת וכי בג"ץ כבר דחה פסילה זו על הסף בפעם הקודמת. "מי שמציע לפסול את כל המפלגות הערביות, רוצה למנוע את ההשתתפות של הציבור הערבי בבחירות וממשיך במסע הדה-לגיטימציה.

"האמירה של איימן עודה על כוחות הביטחון לא לרוחי - האם זה פוסל אותו מלהתמודד? אל תגזימו. זו אמירה מקוממת, אבל לא פוגעת את מדינת ישראל בהיותה מדינה יהודית ודמוקרטית, כבר בג"ץ קבע שלא. ". והבהירה: "אם זה היה תלוי בי מקומו של בן גביר, שהורשע בטרור, לא בכנסת - אבל ברגע שבג"צ הכשיר אותו ונתן לו לגיטימציה, אז הוא מועמד לכנסת. מה אני יכולה לעשות?".

בהמשך, אמרה: "אני לא דואגת רק למרצ, אלא לכך הגוש. אני דואגת לכך שנתניהו לא יחזור ולא תהיה לו ממשלה עם בן גביר וסמוטריץ'. לכן, אני מסתכלת על הציבור הערבי כציבור שהוא לגיטימי לשלטון. יאיר לפיד ובני גנץ צריכים לעשות מאמץ מאוד משמעותי שהציבור הערבי ייצא להצביע. הם צריכים לפעול בצורה מעשית, להסתובב בקרב הציבור הערבי ולהכיר בכלל את הצרכים ואת המצוקות. יש להם אחריות - אם הם רוצים גוש, הם צריכים לפעול. אני פועלת כדי לעודד הצבעה, הם צריכים לפעול כדי שיהיה להם גוש גדול, חזק ויציב". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm