שתי עתירות הוגשו אתמול (חמישי) לוועדת הבחירות המרכזית של הכנסת נגד מפלגת בל"ד במטרה לפסול אותה מריצה בבחירות הקרובות. בנוסף הוגשו שתי עתירות לוועדת הבחירות לפסילת מפלגת רע"מ.

"אף אחד לא חתם": ישראל ביתנו לא תגיש בקשה לפסילת יו"ר בל"ד מהתמודדות בכנסת
זהבה גלאון מתנגדת לפסילת בל"ד, אך תומכת בפסילת עידית סילמן: "שוחד בחירות"

העתירות ידונו במרתון פסילות שיתקיים במליאת ועדת הבחירות המרכזית ביום חמישי הבא, כאשר העתירות נגד מפלגת בל"ד הוגשו על ידי עמותת 'אנחנו ביחד – לסדר חברתי חדש', וכן על ידי מפלגת העם הישראלית. נגד מפלגת רע"מ הוגשו העתירות על ידי פורום המשפחות השכולות ועמותת 'עד כאן-צעירים למען ישראל'.

דב הלברטל מטעם עמותת 'אנחנו ביחד – לסדר חברתי חדש', מסר: "הגשנו בקשת פסילה נגד מפלגת בל"ד. זה תקדימי כי פעם ראשונה שהם רצים בנפרד ואפשר לבחון לעומק את מצעם שמציע מחיקת זהותה היהודית של מדינת ישראל. עשינו זאת, בין השאר כי ראינו את הצביעות של מפלגות הימין, לרבות בן גביר, שצועקים שהערבים בכנסת הם 'מחבלים' וצריך לגרש אותם וגם כל השמאל שרוממות הממלכתיות והטוהר בגרונם ואף אחד מהם לא הגיש בקשת פסילה טריוויאלית נגד בל"ד רק מאינטרסים צרים".

סמי אבו שחאדה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
סמי אבו שחאדה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ממפלגת בל"ד נמסר: "כישלון הניסיון להשתיק את הקול הפוליטי העקרוני של סמי אבו שחאדה ובל״ד ע״י ליברמן הגזען - אדריכל הממשלה של לפיד, מוכיח שבל״ד כמפלגה לאומית ודמוקרטית הינה מפלגה חזקה ויציבה וזרם מרכזי בחברה הערבית שאין אפשרות להעלים אותו לא על ידי תרגילים פוליטיים מסרחים ולא באמצעות פסילות. בל״ד כן יכולה, ותהיה הפתעת הבחירות".

כזכור, מפלגת "ישראל ביתנו" החליטה לפתוח בהליך פסילתו של יו"ר בל"ד, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, אולם ניסיונה של המפלגה נכשל לאחר שהעותרים לא הצליחו לגייס כנדרש חתימות של שליש מחברי ועדת הבחירות המרכזית.