ח"כ אחמד טיבי התראיין הבוקר (שני) בכנס המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!, והתייחס בפתח דבריו לפירוק הרשימה המשותפת: "בל"ד החליטה לצאת בדקה ה-90. לגבי סכינים, אני מציע להם לבדוק היטב מי נשא את הסכינים. הגשנו להם גם בקשה לחתום על הסכם עודפים, ו-10 דקות לפני המועד הסופי ראינו שהם מסרבים בתקשורת. רצינו מאוד לשמור על המשותפת ולשפר את האווירה ולהעלות את שיעור ההצבעה ע"י חתימה על הסכם עודפים, והם סירבו. אני מצר על כך".

אחד על אחד, אחמד טיבי, יור משותף חדש-תעל וסגן יור הכנסת from Oren Segal on Vimeo.

בהמשך, התייחס לטענות ולפיהם חד"ש-תע"ל עשויה להכריע את גורל הבחירות ואמר כי "המשותפת המליצה על גנץ ועדיין נשאר טעם רע מאוד בפה. הוא לקח את ההמלצה וחבר לנתניהו. המלצנו על לפיד כדי למנוע מנתניהו להשתלט על הוועדה המסדרת, כי מי שהנשיא מטיל עליו את הרכבת הממשלה משתלט אוטומטית על הכנסת".

"בגלל ההמלצה שלנו על לפיד בלמנו את נתניהו. יש תפיסה מוטעית שכאילו המלצה פירושה כניסה לקואליציה. רע"מ לא המליצו ונכנסו לקואליציה. צריך להבהיר את הדברים. אני רוצה לראות את תוצאות הבחירות. אם יהיה מנהיג שיקבל את התנאים שאנחנו רוצים זה יהיה פרק חדש בפוליטיקה הישראלית. נחכה ונראה".

בסיום, תקף את גוש הימין והבהיר כי ינסו למנוע מנתניהו להגיע ל-61 מנדטים אמצעות העלאת שירות ההצבעה בקרב הציבור הערבי. "אם זה יקרה, ואכן בן גביר יהיה שר בממשלה, זה דומה לירג היידר בממשלת אוסטריה, שהוא ניאו פשיסטי. אני זוכר שישראל הייתה הראשונה להחרים את אוסטריה. אז אני אקרא לחרם בינלאומי". 

"נתניהו  מצהיר כמה הוא פרו-ערבי, וזו בדיחה. הוא התאהב בתואר 'אבו-יאיר'. משתמשים בו רק בתקופת קמפיינים של בחירות. הוא גם רוצה להסתיר את נתניהו האמיתי, והוא חושב שהוא מרדים את השטח. בינתיים, יש התעוררות קלה, אנחנו רוצים כמה שיותר ייצוג לחברי הכנסת הערבים בכל המפלגות, גם של היריבים שלי. אבל אני מייצג את חד"ש-תע"ל ורוצה שהיא תצליח. ראיתי היום שבל"ד רחוקים כמה עשרות אלפי קולות מאחוז החסימה. אם נעלה את אחוז החסימה, לצד שתי רשימות המייצגות את הציבור הערבי נבלום את ה-61 של נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'".