יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, התייחס היום (שני)  בוועידת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה! להקלטות בהן נשמע יו"ר הציונות הדתית מכנה את נתניהו "שקרן" ואמר: "זה לא בסדר, לא אומרים דברים כאלה. אתה שותף שלו. אני נגד דיבורים כאלה, על היריב הגדול ביותר שלי לא אומר את זה.  אנחנו מדברים ומגיעים להסכמות עם הציבור הערבי, הם חלק לגיטימי מהציבור. הם נבחרים לכנסת ועושים איתם דברים שהם לגיטימיים".

לאחר סערת ההקלטות: סמוטריץ' ביטל הגעתו ל"פסגת המנהיגים" של מעריב

אחד על אחד, משה גפני, יור מפלגת יהדות התורה from Oren Segal on Vimeo.

"עם כל הכבוד לכל ההתנהלות הזו. יש לי הרבה מה לומר על הקלטות, אבל גם זה שבן גביר עולה להר הבית. אסור על פי ההלכה לעלות לשם. לאיזה צורך זה? הוא עולה ומתגרה. אדם חרדי וצעיר חרדי מכיר את הדבר הזה, לא יצביעו עבורו. הוא לא מאיים עלינו פוליטית", אמר.

בתוך כך, הוא לא חסך ביקורת ממערכת המשפט: "הגענו למצב שאנחנו מגיעים לאנרכיה. אתה יכול להצביע וצד אחד יקבל 61. בסופו של דבר אתה עובר את היועמ"ש, ואני רוצה שיהיה בית משפט חזק וטוב ויעמוד על העובדה שיש הפרדת רשויות. הם גורמים לעצמם נזק, משום שבסוף יקום ראש ממשלה אמיץ ויעשה יותר ממה שצריך לעשות, כי זה נהיה בלתי נסבל. דיקטטורה שיפוטית שאין כדוגמתה".

"ביקשתי מהליכוד באחד ההסכמים הקואליציוניים לאשר את פסקת ההתגברות, מצב שבו הפוסק האחרון הוא הכנסת, אבל הליכוד לא נתן", הוסיף גפני. "אני רוצה לשנות את זה".

כמו כן, התייחס לבחירות הקרובות והצהיר: "לא יהיו בחירות שישיות. לגוש שלנו יהיה 61. אמרתי שאני לא רוצה בחירות וחשבו שאני הולך עם השמאל, ואמרו שנפגשתי עם גנץ ואחרים. אני נפגש עם כולם, והמציאות הזו היא מציאות שאני מקווה שלא נגיע אליה. אם נגיע אליה המצב לא טוב. אם לא יהיה? תשאל אותי שוב, אנחנו נתכנס ונחליט ואני מקווה שנמצא פתרון לא ללכת לבחירות. אנחנו רוצים לפחות שמונה מנדטים. אם זה יקרה נקבל 61".

"כבר לא נורא שנפגשתי עם גנץ. זה היה באחת הוועידות שאני מופיע בהן. גנץ ירד ואני עליתי לבמה ונפגשנו בדרך. כשאני ירדתי גלאון הגיעה, ואגב עשיתי איתה תכנית כלכלית שלמה כשהיינו באופוזיציה. עכשיו זה עשה כותרת. גם לחצתי את ידו של טיבי, בכלל נורא ואיום. בואו נהיה רציניים. אני איש שחונך להיות איש נחמד עם כולם ולהתנהג בנימוס ובדרך ארץ. כשאני מדבר עם אנשים, וזה לא משנה אם יש חילוקי דעות תהומיים בינינו. גם מרב מיכאלי", הוסיף.

לדבריו, "המציאות היא שמה שיש לה לעשות זה לדבר על שבת, ופתאום היא דיברה על תכניות בחינוך החרדי. כשדיברתי איתה נזכרתי שיש בחירות והיא עושה את זה בשביל הבחירות. אין לה מה לומר לציבור, אז היא אומרת שהיא תחלל שבת. במציאות, במשרד התחבורה היא לא עשתה כלום. היא ביקשה ממני לברך אותה במליאת הכנסת, אז בירכתי. אז מה זה אומר? שאני הופך להיות שותף שלה? וטיבי? הוא איש חריף ונחמד, אני אומר לו שלום גם בוועידה שלכם והולך עם הימין מכיוון שהציבור המסורתי שם, ואצלי זה נושא קריטי".